|
| کد مطلب: ۸۹۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد

تلاش مردم غزه برای بازگشت به زندگی عادی + تصاویر

مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی شب گذشته پس از سه روز درگیری به توافقی برای آرام سازی اوضاع دست یافتند و به موجب آن قرار شد گذرگاه های غزه از صبح امروز بازگشایی شود.

تلاش مردم غزه برای بازگشت به زندگی عادی + تصاویر

فرارو نوشت: در پی حملات رژیم صهیونیستی که طی سه روز گذشته منجر به کشته شدن ۴۴ فلسطینی از جمله زنان و کودکان و آسیب رساندن به صد‌ها خانه مسکونی شد، مردم محاصره شده غزه تلاش می‌کنند تا به زندگی عادی خود بازگردند.

اسرائیل در ۵ آگوست به اهدافی در نوار غزه که ادعا می‌کرد متعلق به جهاد اسلامی است، حمله کرد. در حملات سه روزه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۴۴ نفر از جمله ۱۴ کودک و ۴ زن جان خود را از دست دادند.

مقاومت فلسطین نیز با صد‌ها موشک مناطق صهیونیست نشین را هدف قرار داد. آتش بس میان جنبش جهاد اسلامی غزه و اسرائیل با میانجیگری مصر از ساعت ۲۳:۳۰ دیروز وقت محلی اجرایی شد.

حملات اسرائیل تنها به تلفات و مجروحان محدود نشد، بلکه ساختمان‌های مسکونی نیز در این حملات ویران شدند.

بر اساس اعلام مقامات فلسطین، در حملات اسرائیل که به مدت ۳ روز ادامه داشت، حدود ۱۵۰۰ ساختمان آسیب دیده است. از این تعداد، ۱۶ مورد به طور کامل تخریب، ۷۱ مورد غیرقابل استفاده و ۱۴۰۰ ساختمان آسیب جزئی دیده است.

در خیابان‌های غزه که در سه روز گذشته تقریبا خالی از سکنه شده است، از صبح امروز تردد خودرو‌ها و عابران پیاده فعال شده است. ساکنان غزه که خانه‌ها یا محل کارشان در حملات ویران یا آسیب دیده است، شروع به ارزیابی خسارت برای آماده سازی بازسازی کردند.

موسسات خصوصی و دولتی، بانک‌ها و تجار کرکره‌های خود را بازگشایی کردند. برخی از موسسات آموزشی از آغاز مجدد مراحل اداری خبر دادند.

از صبح امروز، اسرائیل گزارش داد که گذرگاه‌های ارتباطی نوار غزه به اسرائیل را تا حدی بازگشایی کرده است.

 هیئت امور مدنی فلسطین نیز تاکید کرد که رژیم صهیونیستی آن‌ها را در جریان بازگشایی گذرگاه بیت حانون ایرز به روی مسافران و بیماران از ساعت ۹ صبح امروز قرار داده است. بر این اساس، این گذرگاه تا ساعت ۷ عصر باز خواهد بود.

این در حالی است که ورود کامیون‌های حامل سوخت به نوار غزه به منظور ادامه فعالیت نیروگاه تولید برق غزه نیز ازسرگرفته شده است.

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین