|
| کد مطلب: ۸۹۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد

یورش ماموران اف بی آی به خانه ترامپ

دونالد ترامپ اعلام کرد ماموران پلیس فدرال به خانه وی در فلوریدا یورش برده و گاو صندوق‌های او را باز کرده اند.

یورش ماموران اف بی آی به خانه ترامپ

باشگاه خبرنگاران نوشت: دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد ماموران پلیس فدرال (اف بی آی) بدون هیچ گونه مجوزی وارد خانه او در مار-آ-لاگو شدند؛ به گاوصندوق‌های وی دسترسی پیدا کرده اند و برخی اسناد و مدارک را با خود به همراه برده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گفته می‌شود که اقدام پلیس فدرال آمریکا به احتمال زیاد با تحقیقات وزارت دادگستری این کشور در مورد سوابق رییس جمهور سابق آمریکا در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت و روابط وی با افراد مختلف مرتبط است.

ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد گروه بزرگی از ماموران اف بی آی به خانه وی حمله کرده اند، اما وزارت دادگستری آمریکا تا این لحظه هیچ اظهارنظری در این رابطه انجام نداده است.

نیویورک تایمز به نقل از دو فرد آگاه که خواستند نامشان فاش نشود گزارش داده به احتمال زیاد این اقدام اف بی آی مربوط به مجموعه اسنادی است که ترامپ از کاخ سفید با خود به خانه اش در فلوریدا آورده است.

ترامپ در بیانیه خود اعلام کرد املاکش در فلوریدا در حال حاضر در محاصره و اشغال ماموران پلیس فدرال است. رییس جمهور سابق آمریکا، اما در این بیانیه به دلیل وقوع این یورش اشاره‌ای نکرده است.

ترامپ تاکید کرد: پس از ماه‌ها همکاری و کار با نهاد‌های دولتی مربوطه این یورش غیرمنتظره به خانه من غیرقابل توجیه است. ماموران اف بی آی حتی توانسته اند به گاو صندوق‌های شخصی وی هم دسترسی پیدا کنند.

این اقدام اف بی آی در حالی رخ داده است که اداره اسناد و آرشیو ملی آمریکا در ماه فوریه در گزارشی به کنگره اعلام کرده که حدود ۱۵ جعبه از اسناد و مدارک موجود در کاخ سفید که همگی حاوی اسناد طبقه بندی بوده اند در خانه ترامپ در فلوریدا کشف شده است.

کمیته نظارت مجلس آمریکا نیز از آن زمان به بعد تحقیقات در این باره را آغاز کرد و از اداره اسناد و آرشیو ملی آمریکا خواست تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار آن‌ها قرار دهد.

ترامپ پیشتر اعلام کرده بود با بازگرداندن برخی اسناد به آرشیو ملی موافقت کرده است و استرداد این مدارک را روندی عادی و معمولی خوانده بود.

در کنار تحقیقات دادگستری در مورد برخی اسنادی که در زمان ریاست جمهوری توسط ترامپ ربوده شده، وی در حال حاضر باید پاسخگوی موارد و اسنادی باشد که مراجع قضایی و قانونگذاران آمریکا در مورد حمله بی سابقه به ساختمان اصلی کنگره در تاریخ ۶ ژانویه در اختیار دارند.

پسر ترامپ، وزارت دادگستری آمریکا را به هدف قرار دادن دشمنان سیاسی بایدن متهم کرد

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: شبکه آمریکایی فاکس نیوز به نقل از اریک ترامپ پسر دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد ۳۰ نفر از نیرو‌های اف بی آی به همراه ۲۰ دستگاه خودرو در بازرسی از مجتمع اقامتی او در ایالت فلوریدا حضور داشتند.

پسر ترامپ افزود: نیرو‌های امنیتی مجتمع فلوریدا، یورش عناصر اف بی آی را به پدرم اعلام کردند. وزارت دادگستری وابسته به بایدن از کنترل خارج شده است و با هدف قرار دادن علنی دشمنان سیاسی او، کشور را تکه تکه می‌کند.

فاکس نیوز همچنین به نقل از منابع مطلع افزود‌: عناصر اف بی آی گاو صندوق ترامپ را شکستند، اما چیزی پیدا نکردند و به صورت بی هدف اسناد موجود در آن را مصادره کردند.

ارسال نظر

پربازدیدترین