|
| کد مطلب: ۸۹۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد

آغاز رزمایش نظامی چین در اطراف تایوان

دولت چین یک روز پس از سفر نانسی پلوسی به تایوان یک رزمایش نظامی بی سابقه را در اطراف تایوان آغاز کرد.

آغاز رزمایش نظامی چین در اطراف تایوان

خبرگزاری تسنیم نوشت: دولت چین صبح امروز، یک روز پس از سفر نانسی پلوسی به تایوان، یک رزمایش نظامی بی سابقه را در 6 منطقه پیرامون تایوان آغاز کرد.

دولت چین بلافاصله پس از آغاز این رزمایش نظامی در تلویزیون ملی این کشور خبر آن را اعلام و تصریح کرد این رزمایش تا روز یک شنبه ادامه خواهد داشت. این رزمایش شامل پرتاب آتش به سمت آب ها و مناطق اطراف تایوان خواهد بود.

حزب ترقی خواه دموکراتیک قانون گذار تایوان این رزمایش را نقض قوانین سازمان ملل و نقض حاکمیت هوایی این کشور دانسته و اعلام کردند چین این رزمایش را در شلوغ ترین مسیرهای آبی و دریایی برگزار کرده و این اقدامی غیرمسئولانه و غیرقانونی است.

سخنگوی کابینه تایوان ضمن محکومیت شدید این رزمایش اظهار کرد وب سایت های وزارت دفاع، وزارت خارجه و دفتر ریاست جمهوری نیز مورد حمله سایبری هکرها قرار گرفته است.

در همین حال وزیر دفاع تایوان اعلام کرد شب گذشته و به محض خروج پلوسی از تایوان، هواپیماهای ناشناس بدون سرنشین، به مدت حدود یک ساعت بر فراز تایوان به پرواز در آمدند.

وی افزود: ما به محض مشاهده این هواپیماها، اقدام به پرتاب منور به سمت آنها کردیم تا هشدار لازم را به آنها بدهیم. پس از آن، آنها از مسیر خود دور زده و دور شدند.

در چین اوضاع امنیتی در اطراف سفارت آمریکا همچنان همانند تمام این هفته به شدت تحت نظراست و جو امنیتی سنگینی حاکم شده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین