|
| کد مطلب: ۸۹۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد

روسیه این 5کشور را "غیردوست" می داند

دولت روسیه کشورهای یونان، دانمارک، اسلوونی، کرواسی و اسلواکی را به لیست کشورهای «غیر دوست» اضافه کرد.

روسیه این 5کشور را "غیردوست" می داند

خبرگزاری فارس نوشت: دفتر رسانه‌ای شورای وزیران روسیه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای از درج نام کشورهای یونان، دانمارک، اسلوونی، کراوسی و اسلواکی در لیست موسوم به «کشورهای غیر دوست» خبر داد.

به نوشته روسیا الیوم، در این بیانیه همچنین آمده است فهرستی که توسط دولت روسیه تایید شده، سند نهایی نیست و با در نظر گرفتن خصومت‌های کشورهای خارجی علیه دیپلمات‌های روسیه در خارج از این کشور، می‌توان آن را گسترش داد.

در این بیانیه به تعداد کارمندانی اشاره شده است که نمایندگی‌های دیپلماتیک «کشورهای غیردوست» می‌توانند در خاک روسیه به کار گیرند. از این رو یونان می‌تواند ۳۴ نفر، دانمارک ۲۰ نفر و اسلواکی ۱۶ نفر استخدام کند. اما در مورد اسلوونی و کرواسی، این دو کشور نمی‌توانند فردی را برای کار در نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی خود در روسیه استخدام کنند.

در ماه مارس گذشته، دولت روسیه فهرستی از کشورهایی که «اقدامات غیردوستانه» نسبت به روسیه در پیش گرفته‌اند، به تصویب رساند

این فهرست شامل ۴۸ کشور و اقلیم است: استرالیا، آلبانی، آندورا، بریتانیا، کشورهای اتحادیه اروپا، ایسلند، کانادا، لیختن اشتاین، میکرونزی، منطقه خودمختار موناکو، نیوزیلند، نروژ، کره جنوبی، سن مارینو، مقدونیه شمالی، سنگاپور، ایالات متحده آمریکا، تایوان، اوکراین، مونته نگرو، سوئیس و ژاپن در این لیست قرار دارند.

امروزه اتحادیه اروپا شامل اتریش، بلژیک، بلغارستان، مجارستان، آلمان، یونان، دانمارک، ایرلند، اسپانیا، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، فنلاند، فرانسه، کرواسی، جمهوری چک، سوئد و استونی است.

ارسال نظر

پربازدیدترین