|
| کد مطلب: ۸۹۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد

حسن نصرالله: اگر لبنان نتواند نفت استخراج کند، اسرائیل هم نخواهد توانست

دبیرکل حزب‌الله لبنان در خصوص مناقشه مرزی با رژیم صهیونیستی گفت امیدوار است بدون شلیک موشک دشمن عقب نشینی کند.

حسن نصرالله: اگر لبنان نتواند نفت استخراج کند، اسرائیل هم نخواهد توانست

باشگاه خبرنگاران نوشت: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در «اجلاس سالانه عاشورا» تاکید کرد: «اگر لبنان به حق خود در بهره برداری از منابع و ثروت هایش نرسد، رژیم صهیونیستی هم نخواهد توانست نفت استخراج کند».

او در خصوص راه حل برخی مقامات سیاسی لبنان برای مناقشات با رژیم صهیونیستی گفت: «اگر راهکار از نظر برخی تسلیم شدن است، ما این امر را به هیچ وجه قبول نداریم. تاکنون میانجیگری آمریکا در مذاکرات تعیین مرز پاسخ روشنی نداده است، حداقل آنچه لبنان می‌خواهد به دست نیامده است.»

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: «امیدواریم بدون شلیک گلوله و موشک دشمن عقب نشینی کند. [با این حال] ما منتظر تحولات هستیم و برای همه چیز آماده ایم.»

مقاومت، تهدیدی برای حضور آمریکا در منطقه و موجودیت رژیم اشغالگر است

به گفته سید حسن نصرالله، «از سال ۱۹۸۲، مقاومت تهدیدی برای اسرائیل بوده است. مقاومت امروز نه تنها تهدیدی برای اسرائیل بلکه برای کل پروژه آمریکا در منطقه است. پس از تجاوز سال ۲۰۰۶، دشمن متوجه شد که گزینه جنگ تهدیدی برای موجودیت خودش است، بنابراین مسیر جدید «تحریم و محاصره اقتصادی» را برای سرنگونی مقاومت آغاز کرد».

او افزود: «با این حال به درجه‌ای از قابلیت‌ها رسیده‌ایم که به ما اجازه می‌دهد رژیم را تهدید به جنگ کنیم. امروز دشمن احساس ضعف می‌کند و خواهان جنگ نیست و می‌داند که جنگ فقط با حزب‌الله نیست، بلکه ممکن است با کل محور مقاومت رو به رو و نابود شود. اکنون جنگ برای اسرائیل گزینه بسیار پرخطر و پرهزینه‌ای است».

لبنان به دنبال گرفتن حق خود در میدان گازی «کاریش» است

سید حسن نصرالله با اشاره به میدان گازی کاریش گفت: لبنان با فرصتی تاریخی و طلایی برای خروج از بحران مواجه است و اگر از این فرصت استفاده نکنیم، ممکن است تا ۱۰۰ سال آینده هم نتوانیم برای کشور نفت استخراج کنیم. ما می‌خواهیم نفت خود را استخراج کنیم، بنابراین اگر لبنان حق خود را نگیرد، در کلِ میدان هیچ نفت یا گازی استخراج نمی‌شود.

او با اشاره به بحران انرژی در جهان گفت: اگر ۷ ماه پیش این تهدیدات را صادر می‌کردیم، چنین تاثیری نداشت. اهمیت معادله امروز در این است که با توجه به نیاز اروپا به نفت و گاز، در صورت عدم تسلیم دچار یک فاجعه واقعی خواهند شد.

روابط با ایران و سوریه ضامن منافع ملی لبنان است

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: کسانی که می‌گویند حزب‌الله تابع ایران است، خودشان حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی دارند. ما روابط خود را با ایران و سوریه داریم و می‌توانیم آن را برای منافع ملی به کار بگیریم. اما آیا شما می‌توانید روابط خود با آمریکا، فرانسه و دیگران را در راستای منافع ملی به کار بگیرید؟ آمریکا از ما می‌خواهد تسلیم و تحقیر شویم و اسلحه را زمین بگذاریم. آمریکا می‌خواهد اسرائیل را به رسمیت بشناسد، فلسطینی‌ها را در خارج از سرزمین‌شان اسکان دهد و ثروت‌ها را غارت کند. آمریکا مقاومت و متحدانش را تنها مانع برای رسیدن به این هدف می‌داند.

با همه تحریف‌ها و اتهامات، غرب نتوانست به مقاومت نفوذ کند

او در خصوص خرابکاری‌ها و کارشکنی‌های آمریکا در منطقه هم گفت: ما اطلاعاتی در مورد اتاق‌های فکری داریم که برای تشدید تنش فشار می‌آورند. آن‌ها به تلویزیون‌ها و برخی گروه‌ها پول دادند تا یک انقلاب اجتماعی بزرگ در لبنان ایجاد کنند و حزب را مسئول وضعیت اقتصادی و معیشتی نشان دهند. اما آن‌ها با شرط بندی روی مردم ما شکست خوردند و ناامید شدند. در انتخابات امید آمریکایی‌ها ناامید شد و با همه تحریف‌ها و اتهامات و محاصره‌ها نتوانستند به مقاومت نفوذ کنند. امروز در شرایطی کاملا متفاوت با گذشته قرار داریم و هیچ کس نمی‌تواند به مقاومت ضربه بزند.

ارسال نظر

پربازدیدترین