|
| کد مطلب: ۸۹۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد

۵۱ کشته درپی شورش زندانیان در کلمبیا + تصاویر

در پی شورش و آتش سوزی در زندانی در کلمبیا ۵۱ زندانی کشته و ۲۴ تن زخمی شدند.

۵۱ کشته درپی شورش زندانیان در کلمبیا + تصاویر

باشگاه خبرنگاران نوشت: مقامات محلی اعلام کردند پس از شورش زندانیان و آتش زدن تشک‌ها در زندانی در شهر «تولوآ» کلمبیا، دست کم ۵۱ نفر کشته و ۲۴ نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، به گفته تیتو کاستلانوس، مدیر مؤسسه ملی زندان‌ها، مقامات در حال بررسی هستند که آیا زندانیان تشک‌های خود را به عنوان بخشی از «تلاش برای فرار» آتش زده‌اند یا اینکه شورش «برای پوشش موقعیت‌های دیگر» بوده است. همچنین گفته شده این زندان سیستم اطفای حریق نداشته و ماموران تلاش کرده اند با خاموش کننده‌های قابل حمل آتش را خاموش کنند. برخی نگهبانان در جریان عملیات خاموش کردن شعله‌های آتش مجروح شده اند.

مجروحان به بیمارستان‌های محلی منتقل شده و به گفته مقامات بهداشتی، ۹ نفر از آن‌ها به دلیل سوختگی شدید و استنشاق دود در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

۴۹ نفر از این زندانیان در زندان و دو نفر دیگر پس از انتقال به بیمارستان جان باختند. مدیر سازمان زندان‌ها می‌گوید که هیچ زندانی موفق نشده در جریان شورش فرار کند.

ایوان دوکه، رئیس جمهور کلمبیا در توئیتی ضمن همبستگی با خانواده قربانیان نوشت: «ما از حوادثی که در زندان تولوآ رخ داد ابراز تاسف می‌کنیم... من دستور تحقیقات برای روشن شدن این وضعیت وحشتناک را داده ام».

شورش زندانیان

زندان کلمبیا

 

ارسال نظر

پربازدیدترین