|
| کد مطلب: ۸۸۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد

چین اسرائیل را تهدید کرد

مصاحبه‌ای از وزیر خارجه تایوان که در یک روزنامه اسرائیلی به چاپ رسیده است، ظاهرا موجب تحریک و عصبانیت چین شده است.

چین اسرائیل را تهدید کرد

ایسنا نوشت: «یاکوف کاتس» سردبیر روزنامه اورشلیم پست گفت در تماسی تلفنی که از سفارتخانه چین در سرزمین‌های اشغالی دریافت کرده است، از او خواسته شده تا این نشریه مصاحبه مذکور را حذف کند.

کاتس اندکی پس از انتشار این مقاله در پیامی توییتری نوشت: خیلی طول نکشید. از سفارت چین تماس داشتیم. ظاهرا من باید این مطلب را بردارم یا در غیر این صورت آنها روابطشان را با اورشلیم پست و اسرائیل محدود می‌کنند. خب نیازی به گفتن نیست که قرار نیست این مطلب جایی برود.

در این مصاحبه، «جوزف وو» وزیر امور خارجه تایوان نسبت به آنچه تهدید از جانب چین خواند، هشدار داد. او گفت: در زمان تعامل با چین، شما نباید هرگز پیش‌ شرط‌ها را پپذیرید، چون یک بار که پیش شرط‌ها را بپذیرید، مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد، بازنده می‌شوید. و زمانی که شما نگران عصبانی‌ شدن چین باشید و تسلیم شوید، یا قول بدهید که نباید امتیاز بدهید، چین باز برنده می‌شود.

او از تل‌آویو خواست که نگران ناراحت کردن چین نباشد و خاطرنشان کرد که "وقتی آنها از دست شما ناراحت می‌شوند، به این معنی است که شما کار درستی انجام می‌دهید."

چین روی این جزیره خودگردان ادعای مالکیت دارد و تایوان از دغدغه‌های آن به شمار می‌رود. به تازگی در بحبوحه حمله نظامی روسیه به اوکراین، نگرانی‌هایی درباره حمله احتمالی چین به وجود آمده است. روز دوشنبه تایوان از بزرگترین نفوذ نیروی هوایی چین از ژانویه به منطقه دفاع هوایی خود خبر داده و وزارت دفاع این جزیره اعلام کرد که در تازه‌ترین تنش‌ها جنگنده‌های تایوانی برای دور کردن ۳۰ هواپیما به حالت آماده‌باش درآمدند.

ارسال نظر

پربازدیدترین