|
| کد مطلب: ۸۸۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد

یهودی ها امارات نشین می شوند؟

امارات با ساخت یک محله کاملا یهودی، شامل کنیسه، خانه‌ها، هتل، مرکز هم‌یاری و اجتماعی، مدارس، دانشگاه و دیگر موسسات مورد نیاز یهودیان ساکن این کشور موافقت کرد.

یهودی ها امارات نشین می شوند؟

به گزارش آیند به نقل از ایرنا، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: خاخام الی عبادی، که از یک‌سال پیش به عنوان روحانی ارشد یهودی به امارات اعزام شده است، ضمن اعلام این خبر گفت که تعداد یهودیان در امارات به دو هزار نفر رسیده و داشتن یک محله اختصاصی و کاملا کارآمد برای ایامی مانند شبات (شنبه)، که یهودیان معتقد رانندگی نمی‌کنند و سوار خودرو نمی‌شوند، اهمیت زیاد دارد.

امارات تا پیش از برقراری مناسبات با رژیم صهیونیستی، بر خلاف کشور همسایه، بحرین، ساکنین یهودی نداشت و جامعه دو هزار نفره‌ای که تشکیل شده، در دوره کوتاه اخیر، برای کار و زندگی راهی امارات شده‌اند.

امارات سومین کشور عربی بود که پس از مصر و اردن با رژیم صهیونیستی روابط کامل دیپلماتیک برقرار کرد. این عادی‌سازی روابط در چارچوب توافقنامه‌ای موسوم به «توافقنامه ابراهیم» و با میانجی‌گری ایالات متحده شکل گرفت.

خاخام عبادی گفت که یهودیان به عبادتگاه، مهد کودک، مدارس و نیز دانشگاه برای آموزش عالی، میکوه (حمام ویژه یهودیان برای طهارت مذهبی)، مراکز غذای ذبح کاشر، موسسه اجتماعی و مراکز خرید خود نیاز دارند و مذاکرات برای ساخت چنین مراکزی با سازندگان املاک در امارات در جریان است.

به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، بخشی از جامعه تشکیل شده یهودی در امارات یهودیان آمده از سرزمین های اشغالی هستد اما گروهی دیگراز یهودیان سایر کشورها، مانند آمریکا، فرانسه و روسیه، در سال‌های اخیر جذب شرایط کار و زندگی در امارات شده‌اند و انتظار می‌رود این آمار افزایش یابد.

امارات از بعد از توافق ابراهیم، پذیرای ییش از ۲۰۰ هزار گردشگر یهودی نیز بوده است. خاخام الی عبادی پیش‌بینی کرده است که شمار گردشگران یهودی در امارات در طول ۵ سال آینده، چهار برابر شود.

از سال گذشته شورای یهودیان خلیج فارس با مرکزیت امارات برپا شده که ریاست آن با خاخام عبادی است و بر اساس برآوردهای این مرکز، احتمالا هزار یهودی نیز در عربستان، کویت، عمان و قطر زندگی ‌می‌کنند.

در بحرین تا پیش از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، ۳۷ یهودی زندگی می‌کردند.

همزمان تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در هفته گذشته نشان داده است که در نخستین سال برقراری روابط کامل میان رژیم صهیونیستی و امارات، تبادلات بازرگانی بین دو طرف به یک میلیارد و یکصد میلیون دلار رسیده که ۷۷۱ میلیون دلار آن، صادرات صهیونیست ها به امارات بوده است.

خبرگزاری بلومبرگ نیز هفته گذشته گزارش داد که از آغاز توافق ابراهیم، رژیم صهیونیستی ۷۹۱ میلیون دلار تسلیحات به کشورهای عضو این پیمان فروخته است که هفت درصد از صادرات یازده میلیارد و سیصد میلیون دلاری تسلیحات این رژیم در سال ۲۰۲۱ را شامل می‌شد.

توافق برای ایجاد محله ویژه یهودی ها در امارات در حالی است که ابوظبی در قبال کشتار مردم فلسطین در سرزمین های اشغالی که حتی صدای سعودی ها را هم در آورده، سکوت اختیار کرده است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین