|
| کد مطلب: ۸۸۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد

ترامپ: اوضاع در اوکراین بدتر خواهد شد/ این جنگ می‌تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود

ترامپ: اوضاع در اوکراین بدتر خواهد شد/ این جنگ می‌تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود

به گفته ترامپ، علیرغم ضعف، بزدلی و ناتوانی «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا، هنوز راهی برای حل دیپلماتیک این وضعیت وجود دارد.

رئیس جمهور سابق آمریکا ضمن انتقاد از رویکرد و عملکرد دولت فعلی این کشور، اعلام کرد که شرایط فعلی اوکراین ممکن است زمینه ساز بروز جنگ جهانی سوم گردد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا در جمع هواداران خود در ایالت کارولینای جنوبی اعلام کرد که اوضاع اوکراین می‌تواند به یک درگیری جهانی تبدیل شود، زیرا «کسی نیست» که با رهبری روسیه صحبت کند.

ترامپ در این باره گفت: این مسئله می‌تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود، من می‌بینم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. زیرا اگر فکر کنید که پوتین متوقف می‌شود (در اشتباهید) و اوضاع بدتر و بدتر خواهد شد و ما کسی را نداریم که با او صحبت کنیم، قبلاً چنین شخصی را داشتیم، من. هیچکس به اندازه من با روسیه خشن نبود.

وی افزود که شخصیت او ایالات متحده را از درگیری‌های جهانی دور نگه داشته است و نه برعکس، آنطور که مخالفانش می‌گویند.

رئیس جمهور پیشین آمریکا ادامه داد که ایالات متحده همچنین باید «از شر تشکیلات پوسیده و شکست خورده سیاست خارجی» در کشور خلاص شود. ترامپ گفت: تا اینکه این خوابگرد‌ها ما را به نابودی و جنگ جهانی سوم رساندند.

به گفته وی، علیرغم ضعف، بزدلی و ناتوانی «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا، هنوز راهی برای حل دیپلماتیک این وضعیت وجود دارد.

ترامپ افزود که ایالات متحده باید برای رهبری روسیه روشن کند که «دو انتخاب دارد؛ یا همین الان مذاکره صلح کند یا پیامد‌های مهمی در کار خواهد بود».

رئیس جمهور پیشین گفت که این کشور باید به فکر خلاصی کامل از وابستگی به روسیه در بخش انرژی «برای همیشه یا برای مدتی طولانی» باشد.

ترامپ در پایان گفت که آمریکا تحت اداره یک دولت دموکرات، دیگر در جهان مورد احترام قرار نگرفته است.

گفتنی است که روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هدف این اقدام را «حفاظت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض قلدری و نسل کشی قرار گرفته اند»، نامید. همچنین این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشور‌های غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.

ارسال نظر

پربازدیدترین