|
| کد مطلب: ۸۸۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد

رویترز: سرکرده جدید داعش برادر البغدادی است

یک رسانه انگلیسی با اعلام اینکه سرکرده جدید داعش برادر ابوبکر البغدادی است، نام اصلی وی را فاش کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع امنیتی عراقی فاش کرد که نام واقعی "ابو الحسن الهاشمی القرشی"، سرکرده جدید داعش "جمعه عوض البدری" بوده و وی برادر بزرگ‌تر ابوبکر البغدادی، سرکرده اسبق این گروه تروریستی است.

رویترز همچنین به نقل از یک منبع امنیتی غربی گزارش داد که البغدادی و البدری برادر بودند اما مشخص نیست که کدامیک بزرگ‌تر هستند.

یکی از منابع امنیتی عراقی مذکور در این باره تصریح کرد: البدری تندرویی است که در سال ۲۰۰۳ به گروه‌های تندرو سلفی پیوست و به عنوان همراه شخصی دائمی البغدادی و مشاور او در مسائل حقوقی شناخته می‌شد.

وی گفت: البدری برای مدت طولانی رئیس مجلس شورای داعش بود، این مجلس یک گروه متشکل از سرکرده‌های داعش است که مسائل مربوط به جهت گیری استراتژیک این گروه را مدیریت می‌کند و تصمیم می‌گیرد که چه کسی "خلافت" را در صورت کشته یا دستگیر شدن سرکرده به دست بگیرد.

رویترز در ادامه گزارش داد؛ در تحقیقی که توسط هشام الهاشمی، کارشناس فقید عراقی در امور داعش انجام شد و در سال ۲۰۲۰ به صورت آنلاین منتشر شد، آمده است که البدری رئیس مجلس شورای پنج نفره داعش است.

مقامات امنیتی و تحلیلگران عراقی معتقدند که سرکرده جدید داعش مسیر البغدادی را دنبال می‌کند و تلاش خواهد کرد تا حملاتی را در سرتاسر عراق و سوریه انجام دهد و حتی ممکن است دیدگاه و روش خاصی برای نحوه انجام این حملات داشته باشد.

یکی از دو مقام امنیتی عراق به رویترز گفت: البدری اخیراً از طریق مرز سوریه که در آنجا پنهان شده بود، به عراق آمده است.

وی همچنین اعلام کرد که سرکرده جدید داعش دو برادر دیگر نیز دارد که یکی از آنها از چند سال گذشته توسط دستگاه‌های امنیتی عراق دستگیر شده است.

این مقام عراقی ادامه داد: مشخص نیست که برادر دوم درحال حاضر کجا است اما احتمال داده می‌شود که او نیز یک فرد تندرو و عضو داعش باشد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

پربازدیدترین