|
| کد مطلب: ۸۷۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد

ونزوئلا: در صورت لغو تحریم‌ها، به اروپا و آمریکا نفت می‌دهیم

ونزوئلا: در صورت لغو تحریم‌ها، به اروپا و آمریکا نفت می‌دهیم

رئیس کمیته نفت مجلس ونزوئلا گفت که اگر تحریم‌ها لغو شود، ونزوئلا میتواند انرژی مورد نیاز آمریکا و اروپا را در اواسط سال جاری میلادی تأمین کند.

به گزارش آیند، آنجل رودریگز، رئیس کمیته نفت و انرژی مجلس ملی ونزوئلا اعلام کرد که ونزوئلا می‌تواند تا اواسط سال جاری میلادی، تحویل نفت به آمریکا و اروپا را آغاز کند، مشروط بر این‌که تحریم‌ها بر این کشور برداشته شود.

به گزارش اسپوتینک، این مقام ونزوئلایی در اظهارات خود تأکید کرد: «برای دستیابی به توافق، آمریکا باید یک پیشنهاد بلند پروازانه به ما بدهد، زیرا عامل اصلی بر هم زدن اوضاع اقتصادی کشور، خود آمریکاست.»

این نماینده مجلس ونزوئلا ابراز امیدواری کرد که ازسرگیری احتمالی صادرات نفت به آمریکا و اروپا بر روابط ونزوئلا با روسیه تأثیری نداشته باشد.

همزمان با حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌ها علیه بخش انرژی روسیه، کشور‌های غربی و آمریکا با بحران روبه‌رو شده‌اند. در همین حال، یک هیئت آمریکایی به ونزوئلا رفته تا درباره «امنیت انرژی و حفظ اقتصاد آمریکا» گفت‌وگو کند.

مذاکرات آمریکا و ونزوئلا پیشرفت اندکی داشته چراکه آمریکا به دنبال کاهش اتحاد مادورو و پوتین بوده است. اما هر دو طرف برای گفت‌وگو‌های بیشتر موافقت کرده‌اند. خواسته واشنگتن آزادی زندانی‌های آمریکایی در خاک ونزوئلاست در مقابل مادورو خواستار لغو گسترده تحریم‌ها شده است.

ونزوئلا از سال ۲۰۱۹ تحت تحریم‌های نفتی آمریکا قرار دارد. گفته شده شرکت شورون، آخرین تولید کننده نفت آمریکا که هنوز در ونزوئلا فعالیت می‌کند، می‌تواند اولین ذی‌نفع در صورت دستیابی به توافق با دولت مادورو باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

پربازدیدترین