|
| کد مطلب: ۸۷۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد

راز ردیابی ۲۰ ساله یک عقاب! + تصاویر

راز ردیابی ۲۰ ساله یک عقاب! + تصاویر

به تازگی تصویری از مسیر ۲۰ ساله پرواز یک عقاب که روی او یک دستگاه GPS نصب شده بود، در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است.

به گزارش آیند، عقاب‌ها موجودات باشکوهی هستند که نه تنها ظاهرشان بلکه هوش و مهارت‌های فوق العاده آن‌ها در شکار هم قابل تحسین است. جای تعجب نیست که آن‌ها نماد ملت‌ها و کشور‌های زیادی باشند و روی نشانه‌های ملی، سکه‌ها و آثار هنری به تصویر کشیده شوند.

به تازگی تصویری از مسیر ۲۰ ساله پرواز یک عقاب که روی او یک دستگاه GPS نصب شده بوده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که بیشتر هوش ذاتی این پرنده را نشان می‌دهد.

مسیر پروازی

راز ردیابی ۲۰ ساله یک عقاب!

تصویری که در این قسمت می‌بینید مسیر پروازی عقابی است که سال‌ها پیش در قزاقستان روی بدن او یک دستگاه GPS نصب شده بود. این عقاب در مسیر حرکت خود از ایران و عربستان نیز عبور کرده و در پایان عمرش در دره‌ای در عربستان بوده است. نکته قابل تامل در این مسیر این است که این پرنده هیچ گاه در مسیر انتخابی خود عبور از روی دریای خزر یا خلیج فارس را انتخاب نکرده است، چون می‌دانسته در این مسیر نه قادر به استراحت است و نه می‌تواند غذای کافی پیدا کند.

داستان زندگی این عقاب

راز ردیابی ۲۰ ساله یک عقاب!

سال ۹۷ بود که مرد جوانی به نام «Fahd Qash» از عربستان چیز عجیبی در باتلاق سر راهش پیدا کرد؛ یک عقاب که یک دستگاه ردیابی پشت گردنش وصل شده بود. فهد بعد از بررسی دقیق‌تر متوجه شد که ایمیل صاحب آن هم روی دستگاه نوشته شده است. این جی پی اس در قزاقستان نصب شده و همه مکان‌هایی را که عقاب تاکنون در آن بوده ثبت کرده است. این کار را گروهی از دانشمندان انجام دادند و روی ۲۰ عقاب GPS نصب کردند تا مسیر‌های حرکت آن‌ها را بررسی کنند.

برخی از اطلاعات این تحقیق

قبلا محققان ۱۶ عقاب استپی را ردیابی کردند و متوجه شدند طولانی‌ترین فاصله پرواز روزانه آن‌ها حدود ۳۵۵ کیلومتر بوده است. همچنین فهمیدند که در یک دوره سالانه کامل، عقاب حدود ۳۱.۵ درصد را در مناطق زمستانی و ۴۱.۹ درصد را در مناطق تولید مثل و ۲۶.۶ درصد را در مهاجرت گذرانده است. این آمار به همراه نقشه، ثابت می‌کند که عقاب‌ها دایم در حال حرکت و مهاجرت هستند.

منبع: خراسان

ارسال نظر

پربازدیدترین