|
| کد مطلب: ۸۷۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد

امارات و عربستان درخواست تماس بایدن را رد کردند

امارات و عربستان درخواست تماس بایدن را رد کردند

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که رهبران امارات و عربستان درخواست کاخ سفید برای برقراری تماس با جو بایدن رییس جمهوری آمریکا را در جریان بحران اوکراین رد کردند.

به گزارش آیند، وال استریت ژورنال شامگاه سه‌شنبه افزود: مقامات آمریکایی و منطقه خاورمیانه به این روزنامه آمریکایی گفتند این مساله در حالی اتفاق افتاده که ایالات متحده در تلاش برای ایجاد اجماع جهانی به منظور مقابله با تهاجم روسیه به اوکراین و افزایش قیمت های نفت بوده است.

از آنجایی که مقامات سعودی و اماراتی در هفته های اخیر در انتقاد از سیاست آمریکا در خلیج فارس پر سر و صداتر ظاهر شدند، این مقام های آگاه اعلام کردند که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی و محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی هر دو درخواست های واشنگتن برای صحبت کردن با بایدن در هفته های گذشته را نپذیرفتند.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، با این حال این دو، تماس هایی را از جانب ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دریافت کردند.

به طور مثال هفته گذشته پوتین و محمد بن زاید در مورد بحران اوکراین گفت وگو کردند و رئیس جمهوری روسیه علت‌ها و اهداف عملیات نظامی روسیه در دفاع از دونباس را اعلام کرد و ولیعهد ابوظبی نیز به حق روسیه برای تامین امنیت خود اشاره کرد.

از سوی دیگر نیز ۱۲ اسفندماه رهبران روسیه و عربستان در جریان یک تماس تلفنی بر علاقه‌مندی متقابل برای توسعه مشارکت بلندمدت روسیه و عربستان در عرصه‌های مختلف تاکید و بر ادامه تماس‌ها در سطوح مختلف توافق کردند.

پوتین و بن سلمان در میانه افزایش بهای نفت در مورد اجرای توافق اوپک پلاس هم گفت وگو کرده و خاطرنشان کردند که کشورهای شرکت کننده در این مجموعه به طور مستمر توافق‌های بدست آمده در آن را اجرا می‌کنند که سبب تامین ثبات بازار جهانی انرژی می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

پربازدیدترین