|
| کد مطلب: ۸۷۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد

آمریکا واردات نفت و گاز از روسیه را ممنوع کرد + واکنش مسکو

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد امروز آمریکا اصلی ترین بخش اقتصاد روسیه را هدف قرار می دهد، ما تمام واردات نفت، گاز و انرژی از روسیه را ممنوع می‌کنیم.

به گزارش آیند، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی و همزمان با افزایش تنش های جهانی با روسیه در پی وقوع جنگ در اوکراین در سخنانی از کاخ سفید افزود، این اقدام از حمایت قوی دو حزبی در کنگره (حزب دموکرات و جمهوری‌خواه) و همچنین در آمریکا برخوردار است. ما جنگ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را تامین مالی نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پاسخ متحد به اقدامات پوتین و اتحاد میان تمام اعضای ناتو و اتحادیه اروپا، تمرکز اصلی من بوده است، تصریح کرد ما این اقدام را در حالی انجام می دهیم که برخی از متحدان اروپایی ممکن است نتوانند تمهیدات مشابهی اتخاذ کنند. ما بیش از تمام کشورهای اروپایی، نفت و گاز تولید می کنیم.

بایدن اظهار داشت ما درحال همکاری با اروپا برای ایجاد یک راهکار طولانی مدت جهت کاهش وابستگی آنها به انرژی روسیه هستیم. ما در حفظ و افزایش فشار بر پوتین متحد هستیم. این اقدام جهت افزایش سختی های پوتین است.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد دفاع از آزادی برای آمریکایی ها نیز هزینه خواهد داشت. جمهوری خواهان و دموکرات ها این امر را درک می کنند.

بایدن با اشاره به گفتگوی خود با ولودیمیر زلنسکی ریئس جمهوری اوکراین گفت که واشنگتن تاکنون بیش از یک میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین ارائه کرده و محموله های دفاعی آمریکا هر روز وارد اوکراین می شوند و کمک های بشردوستانه ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه خود به اروپا (لهستان، مالداوی) و نیز ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به اروپا و سفر پیش روی کامالا هریس معاون رئیس جمهوری به لهستان و دیدارها با متحدان آمریکا اشاره کرد و گفت که این دیدارها انجام شد تا به آنها در مورد تعهد آمریکا به قلمرو اوکراین اطمینان داده شود.

بایدن با بیان اینکه روز گذشته با همتایان خود در فرانسه، آلمان و انگلیس در مورد خشونت در حال تشدید روسیه در اوکراین و اقدامات ما برای پاسخ به این تهاجم گفتگو کردم، افزود ما درحال اجرای مهمترین بسته تحریم ها در تاریخ هستیم و این تحریم ها صدمه قابل توجهی به اقتصاد روسیه وارد می کنند.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد که از زمان آغاز جنگ پوتین، روبل روسیه اکنون ۵۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. یک روبل کمتر از یک پنی آمریکا ارزش دارد و بانک مرکزی روسیه اکنون نمی تواند ارزش روبل را حفظ کرده و ارزش آن را افزایش دهد. ما ارتباط بزرگ ترین بانک های روسیه از شبکه مالی جهان را قطع کردیم و توانایی آنها برای تجارت را فلج کردیم. ما همچنی توانایی دسترسی روسیه به تکنولوژی مانند قطعات الکترونیک را مسدود کرده ایم.

وی اظهار داشت که تمام اقتصاد های بزرگ درحال خروج از روسیه هستند، شرکت های بزرگ مالی و تجاری درحال خروج از روسیه هستند. وزارت دادگستری آمریکا یک نیروی کاری ویژه برای پیگیری جنایات میلیاردرهای روسیه ایجاد کرده است. ما با همکاری متحدان اروپایی درحال ضبط دارایی های آنها هستیم.

بایدن افزود ممنوعیت واردات نفت از روسیه به آمریکایی ها نیز صدمه خواهد زد و قیمت بنزین در جایگاه های سوخت را افزایش خواهد داد. از زمان استقرار نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین و آغاز جنگ پوتین علیه این کشور، قیمت بنزین در جایگاه های سوخت آمریکا ۷۵ سنت افزایش یافت.

رئیس جمهوری آمریکا خطاب به شرکت های نفتی آمریکا گفت که اگرچه جنگ پوتین در اوکراین باعث افزایش قیمت ها شده است اما این جنگ توجیهی برای افزایش شدید قیمت ها یا کسب سود و سوءاستفاده از وضعیت نیست. ما این امر را تحمل نخواهیم کرد.

بایدن مقاومت مردم اوکراین را ستود و گفت پوتین هم اکنون دو میلیون اوکراینی را مجبور به مهاجرت کرده است. اوکراین هیچگاه یک پیروزی برای پوتین نخواهد بود، او ممکن است یک شهر را کنترل کند اما تمام اوکراین را کنترل نخواهد کرد.

واکنش مسکو به تصمیم آمریکا درباره ممنوعیت واردات نفت روسیه

مسکو به تصمیم آمریکا درباره ممنوعیت واردات نفت از روسیه واکنش نشان داد.

به نقل از تاس، سفارت روسیه در آمریکا در واکنش به تحریم نفتی اعلام شده از سوی دولت «جو بایدن» گفت که «محصولات انرژی روسیه با کیفیت و رقابتی هستند و مسکو پس از ممنوعیت واردات از سوی ایالات متحده می‌داند محصولات خود را به کجا هدایت کند.»

سفارت روسیه در واشنگتن همچنین افزود: «زمان آن فرا رسیده است که طرف آمریکایی به توهم تلاش‌ها برای دیکته کردن اراده خود و مجبور کردن ما به کنار گذاشتن حفاظت از منافع ملی خود با کمک تحریم پی ببرد.»

ساعاتی پیش از این، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به حمله روسیه به اوکراین، رسماً واردات نفت خام از روسیه را ممنوع کرد و پس از این تصمیم، قیمت نفت دوباره به شدت افزایش یافت. رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت: من هدف قرار دادن اقتصاد روسیه را با ممنوع کردن واردات نفت و انرژی از این کشور اعلام می‌کنم. آمریکا از اوکراین حمایت می‌کند و این حمایت خود را آشکارار اعلام کرده است!

ارسال نظر

پربازدیدترین