|
| کد مطلب: ۸۷۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد

احتمال پیگرد قانونی ترامپ به دلیل اقدامات جنایتکارانه

احتمال پیگرد قانونی ترامپ به دلیل اقدامات جنایتکارانه

کمیته تحقیقات کنگره گفت در بررسی‌ها مشخص شده ترامپ برای زیر بار نرفتن نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ ممکن است مرتکب اعمال جنایتکارانه شده باشد.

به گزارش آیند، کمیته تحقیقات کنگره در بررسی پرونده‌های مربوط به حادثه حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه اعلام کرد: شواهد و اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد دونالد ترامپ ممکن است با همکاری برخی نزدیکانش برای بر هم زدن نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ دست به یک سری اعمال جنایتکارانه و یا تقلب زده باشد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه کمیته تحقیقات آمده است: اعضای هیئت مدیره کمیته با بررسی‌های دقیق و بدون هیچ غرض سیاسی و سوء نیتی به این نتیجه رسیده اند رییس جمهور سابق آمریکا و برخی از اعضای کارزار انتخاباتی وی برای فریب مردم در زمان انتخابات ۲۰۲۰ ممکن است دست به یک سری فعالیت‌های جنایتکارانه و یا فریبکاری زده باشند.

این بیانیه پس از بررسی اسناد و مدارک جان ایسمن، یکی از وکلای مشاور ترامپ صادر شد. گفته می‌شود ایسمن یکی از افرادیست که به ترامپ گفته بود برای بر هم زدن نتیجه انتخابات باید در ایالت‌های بزرگ و مهم میدان جنگ تشکیل دهیم.

اعضای کمیته تحقیقات گفته اند ممکن است مدارک و اسناد در این باره را ممکن است به دادگستری آمریکا ارجاع دهند. مقامات ارشد کمیته تحقیقات کنگره می‌گویند بررسی ایمیل‌های ایسمن نشان می‌دهد که او پیشنهاد‌هایی برای اجرای برخی طرح‌های خرابکارانه به ترامپ داده بود تا از این طریق مانع انتقال قدرت به دولت بایدن شود.

در صورت اثبات این موارد ممکن است ترامپ تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

پربازدیدترین