|
| کد مطلب: ۸۷۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد

زلنسکی: ما خواستار آتش‌بس فوری و گفت‌وگو هستیم

زلنسکی: ما خواستار آتش‌بس فوری و گفت‌وگو هستیم

رئیس‌جمهور اوکراین با بیان این‌که کی‌یف خواستار آتش‌بس فوری و گفت‌وگو است، مدعی شد سقوط اوکراین مقدمه‌ای برای حملات روسیه به اروپا خواهد بود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنانی گفته است: «اوکراین برای آزادی و دموکراسی می‌جنگد و کشور‌های جهان متمدن باید از کشور ما در این مبارزه حمایت کنند. همه می‌دانند که ما از چه چیزی دفاع می‌کنیم و مطمئن هستیم که حمایت متحدان ادامه خواهد داشت و نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد.»

به گزارش آیند به نقل از شبکه خبری الجزیره، زلنسکی مدعی شد: «ما همچنان امیدواریم کشور‌های دوست اروپایی به درخواست ما برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز حریم هوایی اوکراین پاسخ دهند. سقوط اوکراین به دست روسیه مقدمه‌ای برای حملات بیشتر روسیه به کشور‌های اروپایی خواهد بود.»

رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد: «بمباران خارکف توسط روسیه جنایت جنگی است که باید بررسی شود، زیرا اهداف غیرنظامی را بمباران کرده است.»

زلنسکی با بیان این‌که: «احتمال برگزاری دور دوم مذاکرات کم است»، افزود: «کی‌یف تحت بمباران روسیه با موشک‌های کروز است و ما خواستار آتش‌بس فوری و گفت‌وگو پس از آن هستیم. اگر پیوستن ما به ناتو مورد بحث باشد، دریافت تضمین‌های امنیتی پس از تجاوز روسیه نیز اجتناب‌ناپذیر است.»

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز گذشته (سه‌شنبه) ضمن محکوم کردن اقدامات روسیه تاکید کرد ناتو قصد ندارد به اوکراین سرباز فرستاده و مستقیما عملیات نظامی انجام دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

پربازدیدترین