|
| کد مطلب: ۸۷۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد

بایدن: پوتین نمی‌داند چه آینده‌ای در انتظار اوست/ در اوکراین مداخله نظامی نخواهیم کرد

بایدن: پوتین نمی‌داند چه آینده‌ای در انتظار اوست/ در اوکراین مداخله نظامی نخواهیم کرد

رییس جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود در کنگره گفت: پوتین نمی‌داند چه چیزی در راه است و گرنه جنگ را تمام می‌کرد.

به گزارش آیند، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در جریان سخنرانی سالانه خود در کنگره ضمن تقدیر از ایستادگی مردم اوکراین در مقابل حملات نظامی روسیه علیه این کشور از نمایندگان کنگره خواست به احترام مردم اوکراین به پا خیزند.

به گفته خبرگزاری رویترز، بایدن ضمن انتقاد شدید از ولادیمیر پوتین اظهار کرد: رییس جمهور روسیه دچار اشتباه محاسباتی در اوکراین شده است. پوتین تصور می‌کرد می‌تواند اوکراین را ظرف چند روز به زانو در آورد، اما حالا می‌بیند که با دیواری مستحکم و قوی رو به روست که هرگز تصورش را هم نمی‌کرد.

وی گفت: آمریکا و متحدانش به شدت برای حملات روسیه به اوکراین آمادگی داشتند و ما به کی یف برای مقابله با مسکو کمک می کنیم. ایالات متحده آسمان خود را برای تمامی هواپیماهای روسی می بندد. من از تمامی ابزارها برای حفاظت از کسب و کارها و مصرف کنندگان آمریکایی در مقابل تحریم های اعمال شده علیه روسیه بهره خواهم گرفت. نظامیان ما هم اینک در جنگ اوکراین حضور ندارند و در آینده نیز قرار نیست در این جنگ مداخله نظامی مستقیم کنیم.

رییس جمهور آمریکا تاکید کرد: شجاعت، ایستادگی و عزم مردم اوکراین در مقابل حملات نظامی روسیه باید به الگویی برای مردم جهان تبدیل شود. پوتین تمامی تلاش‌ها برای توقف جنگ در اوکراین را نادیده می‌گیرد. او نمی داند که چه چیزی در انتظار اوست و گرنه جنگ را به سرعت متوقف می کرد.

رییس جمهور آمریکا همچنین مدعی شد: جنگ پوتین علیه اوکراین از پیش برنامه ریزی شده بود و بدون هیچ تحریک جهانی اتفاق افتاد. پوتین تصور می‌کرد غرب و ناتو پاسخی به این اقدام نظامی روسیه نخواهند داد. ولی او اشتباه کرد. ما از قبل آماده بودیم.

وی در ادامه با اشاره به اوضاع اقتصادی آمریکا گفت: ما تنها یک انتخاب داریم. من برنامه ریزی بسیار دقیقی برای مبارزه با تورم در جامعه دارم. به جای تکیه بر زنجیره‌های تامین کالا از خارج از کشور، بیایید این کالا و خدمات را در داخل آمریکا تولید کنیم.

رییس جمهور آمریکا ضمن تاکید بر نقش مالیات در کنترل تورم تاکید کرد: طرح من برای مبارزه با تورم هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و کسری بودجه را رفع می‌کند. بیایید کاری کنیم تا شرکت‌ها آمریکایی ثروتمند شروع به پرداخت سهم خود کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۵۵ شرکت از مجموعه کمپانی‌های "فورچون" بیش از ۴۰ میلیارد دلار سود کسب کرده اند در حالی میزان مالیات فدرال آن‌ها صفر است. برای همین است که من حداقل افزایش ۵۰ درصدی نرخ مالیات‌ها را پیشنهاد می‌کنم.

سخنرانی سالانه بایدن در کنگره به شدت تحت تاثیر حمله روسیه به اوکراین قرار داشت. علی رغم تلاش‌های آمریکا برای مقابله با روسیه در تنش‌های اخیر این کشور با اوکراین و نیز حمایت حداکثری تمامی طیف‌های سیاسی از اقدامات بایدن در قبال دولت مسکو، محبوبیت رییس جمهور آمریکا در آخرین نظزسنجی‌های انجام شده به کمترین میزان خود در ماه‌های اخیر رسیده است.

بسیاری معتقدند در حالی که آمریکا در ماه‌های آینده شاهد برگزاری انتخابات میان دوره مجلس خواهد بود، دموکرات‌ها به رهبری جو بایدن در تلاشتند در تمامی راه‌های ممکن پیروز این دوره از رقابت‌ها باشند. اتفاقی که اگر شرایط فعلی آمریکا به همین منوال ادامه یابد، دستیابی به آن چالش برانگیز خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

پربازدیدترین