|
| کد مطلب: ۸۶۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد

چین: خطر واقعی برای جهان آمریکا است

چین: خطر واقعی برای جهان آمریکا است

سفارت چین در روسیه با درخواست برای مطالعه لیست کشورهایی که آمریکا پس از جنگ جهانی دوم آنها را بمباران کرده، تاکید کرد که تهدید واقعی برای جهان ایالات متحده است.

به گزارش آیند به نقل از روسیا الیوم، هیئت دیپلماتیک چین در توییتر فهرستی از کشورهای بمباران شده توسط آمریکا پس از جنگ جهانی دوم را منتشر کرد و نوشت: هرگز فراموش نکنید که تهدید واقعی برای جهان کیست.

این سند شامل فهرستی از ۲۰ کشور در سراسر جهان بود که ایالات متحده در امور داخلی آنها دخالت کرده یا آنها را بمباران کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین پنجشنبه گذشته گفت: روسیه یک کشور بزرگ است و بر اساس تصمیمات استراتژیک خود به طور مستقل عمل می‌کند و قبل از هر اقدامی نیازی به تایید چین ندارد.

وی تاکید کرد که چین از نزدیک تحولات اوکراین را دنبال می‌کند و از همه طرف‌ها می‌خواهد که "خویشتندار باشند و مانع از خارج شدن اوضاع از کنترل شوند."

این سخنگو از توصیف عملیات نظامی روسیه به عنوان "تهاجم" خودداری کرد و خاطرنشان کرد که "این اصطلاح مغرضانه است" و از پاسخ به سؤالاتی در مورد اینکه آیا پکن با رهبران روسیه و اوکراین در تماس بوده است یا خیر خودداری کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه سحرگاه پنجشنبه از آغاز عملیات نظامی ویژه برای حفاظت از دونباس در جنوب شرقی اوکراین خبر داد.

پوتین تاکید کرد که روسیه برای خلع سلاح اوکراین و محاکمه عاملان جنایات خونین علیه غیرنظامیان از جمله شهروندان فدراسیون روسیه تلاش خواهد کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

پربازدیدترین