|
| کد مطلب: ۸۶۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد

کره شمالی: روزگار سلطه آمریکا بر جهان خاتمه یافته است

کره شمالی: روزگار سلطه آمریکا بر جهان خاتمه یافته است

وزارت خارجه کره شمالی با حمایت از روسیه در حمله به اوکراین اعلام کرد، درگیری مسلحانه در اوکراین ناشی از «خودسری» ایالات متحده است.

به گزارش آیند، کره شمالی روز شنبه درگیری مسلحانه در اوکراین را به «خودسری» ایالات متحده نسبت داد و واشنگتن را در تلاش برای «برتری نظامی» بدون توجه به نگرانی‌های امنیتی روسیه متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» وبگاه وزارت خارجه کره شمالی در این زمینه نوشت که علت اصلی بحران اوکراین خودسری ایالات متحده است که صرفاً به تحریم و فشار یکجانبه پایبند بوده و در عین حال تنها به دنبال هژمونی جهانی و برتری نظامی بدون توجه به تقاضای مشروع روسیه برای امنیت خود است.

وزارت خارجه کره شمالی در ادامه آمریکا را به اتخاذ معیارهای دوگانه و دخالت در امور داخلی دیگران متهم کرد و اعلام کرد، روزگاری که ایالات متحده سلطه می‌کرد، بسر آمده است.

چین نیز درباره اقدام روسیه در به رسمیت شناختن جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» اعلام کرد، تشدید تنش‌ها با اجرا نشدن توافقات مینسک، مرتبط است.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین اخیرا در گفت‌وگو با همتای آمریکایی «آنتونی بلینکن» گفت: «این تحولات به اجرایی نشدن توافقنامه مینسک در سال ۲۰۱۵ مربوط می‌شود که نقشه راهی برای ادغام مجدد صلح‌آمیز مناطق جداشده دونباس ارائه داده است.»

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه شامگاه شنبه گفت که «ناتو هیچ دلیلی ندارد که عملیات نظامی روسیه در اوکراین را "تجاوز" بنامد.»

کشورهای مختلف غربی از جمله آمریکا و انگلیس و اعضای اتحادیه اروپا، در پی شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم‌های سنگینی را علیه مسکو وضع کرده‌اند. دولت روسیه از دو ماه قبل بسته پیشنهادی خود برای ضمانت‌های امنیتی را به آمریکا و ناتو تحویل داد که عدم عضویت اوکراین در ناتو و خروج نیروهای این ائتلاف از شرق اروپا را شامل می‌شد.

منبع: فارس

ارسال نظر

پربازدیدترین