|
| کد مطلب: ۸۶۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

زلنسکی: در اوکراین می‌مانیم + ویدئو

زلنسکی: در اوکراین می‌مانیم + ویدئو

رئیس‌جمهور اوکراین با انتشار ویدئویی اعلام کرد که در پایتخت می‌مانند و از اوکراین دفاع می‌کنند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، امروز (جمعه) با انتشار ویدئویی اعلام کرد که رهبری و پارلمان اوکراین در کی‌یف باقی می‌مانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی، رئیس‌جمهور اوکراین در جریان گشت‌وگذار در مرکز کی‌یف همراه با تعدادی از مقامات ویدئویی منتشر کرد و با اشاره به مقامات همراه خود گفت: «همه ما اینجا در کی‌یف و آماده دفاع از اوکراین هستیم.»

پیش از این ولودیمیر زلنسکی، در پیامی تلویزیونی گفت کشورش در برابر روسیه تنها گذاشته شده است. او در این پیام گفت: «امروز از سران ۲۷ کشور اروپایی مستقیم و صریح پرسیدم آیا اوکراین عضو ناتو خواهد بود؟ (اما) همه ترسیده‌اند، هیچ کدام جواب ندادند.»

او با اشاره به وعده‌های کشور‌های غربی تأکید کرد آن‌ها باید تحریم‌های سخت‌تر و مؤثرتری را علیه مسکو اعمال کنند، کاری که تاکنون از اعمال آن سرباز زده‌اند.

همزمان با حمله روسیه به اوکراین در روز پنجشنبه، مقامات اروپایی علی‌رغم وعده‌های فراوان اوکراین را تنها گذاشتند و به درخواست‌های زلنسکی برای کمک بیشتر سرباز زدند. مقامات غربی تنها به اعمال تحریم علیه روسیه و ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین بسنده کردند و اعلام کردند که ناتو هیچ نیروی رزمی به اوکراین اعزام نخواهد کرد.

ارسال نظر

پربازدیدترین