|
| کد مطلب: ۸۶۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد

جو بایدن: تحریم‌های شدیدتری از سال ۲۰۱۴ وضع خواهیم کرد

جو بایدن: تحریم‌های شدیدتری از سال ۲۰۱۴ وضع خواهیم کرد

رئیس‌جمهور آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر داد.

به گزارش آیند، به دنبال افزایش تنش میان روسیه و اوکراین، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه معرفی کرده است.

بنابر اعلام خبرگزاری فرانسه، بایدن امروز در سخنانی مدعی شد که روسیه تهاجم به اوکراین را آغاز کرده و از همین رو نیز آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرده است.

جو بایدن سخنرانی خود درباره اوکراین را با ۱ ساعت و نیم تاخیر انجام داد و بخشی از سخنانش درباره تحریم‌هایی که علیه روسیه اعمال کرده است، شامل این موارد است: «تحریم ۲ بانک، نخبگان و اعضای خانواده آنها، تعامل با آلمان برای اطمینان از عدم پیشروی پروژه گازی نورداستریم ۲.»

البته بایدن مدعی شد اگر روسیه بازهم تهاجم خود به اوکراین را ادامه دهد، واشنگتن از تحریم‌های بیشتر و کمک‌های نظامی مضاعف بهره خواهد برد و افزود: «کمک‌های دفاعی آمریکا به اوکراین ادامه خواهد داشت، به نیرو‌های اروپایی اجازه دادیم تا به سمت کشور‌های بالتیک بروند.»

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد قصدی برای جنگ با روسیه ندارد، سخنان اخیر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، را «بازنویسی پیچیده تاریخ» دانست، و افزود: «آمریکا و متحدانش همواره برای دیپلماسی آماده هستند. به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک از سوی روسیه، آغاز تهاجم این کشور به اوکراین بود.»

بایدن که مدعیست روسیه با حمله به اوکراین قوانین بین‌المللی را نقض کرده است، در ادامه افزود: «هیچ یک از ما فریب ادعاهای ولادیمیر پوتین درباره اوکراین را نخواهیم خورد، اگر پوتین بیشتر ادامه دهد، ممکن است تحریم‌های بیشتری در راه باشد.»

پیشتر از این بایدن از سوی دو حزب اصلی آمریکا تحت فشار بود که تحریم‌هایی شدید علیه روسیه وضع کند. نمایندگان آمریکایی که در این مدت تمام تلاش خود را برای بالا بردن تنش میان روسیه و اوکراین داشتند، در حال حاضر نسبت به اقدامات پوتین برای به رسمیت‌شناختن دونتسک و لوهانسک واکنش داده و از بایدن خواستند تا تحریم‌های شدیدی علیه روسیه اعمال کند.

کشورهای غربی پیش از این نیز مدعی حمله و تجاوز روسیه به اوکراین بودند، به طور مثال «بوریس جانسون» نخست‌ وزیر انگلیس مدعی شد که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای بزرگترین جنگ اروپا از سال ۱۹۴۵ (زمان پایان جنگ جهانی دوم) است. «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا هم با ادعای آنکه تمامی نشانه‌ها حاکی از حمله قطعی روسیه به اوکراین است، مدعی شده بود که آمریکا همچنان به دنبال یافتن دیپلماسی برای حل مناقشات میان این دو کشور است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

پربازدیدترین