|
| کد مطلب: ۸۶۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد

آمریکا در پاسخ به انتقاد بنت از گفتگو‌های هسته‌ای با ایران: نمی‌توانیم دوباره اشتباه کنیم

آمریکا در پاسخ به انتقاد بنت از گفتگو‌های هسته‌ای با ایران: نمی‌توانیم دوباره اشتباه کنیم

آمریکا ضمن رد انتقاد بنت از گفتگو‌های هسته‌ای ایران اعلام کرد واشنگتن نمی‌تواند اشتباه خروج از برجام را دوباره مرتکب شود.

به گزارش آیند، دولت بایدن روز دوشنبه انتقاد‌های نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مذاکرات برای لغو تحریم های ایران را رد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به سایت خبری واللا نیوز گفت: «زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ ما را از توافق ایران خارج کرد، مقامات ارشد نظامی اسرائیل آن را اقدامی اشتباه خواندند. ما نمی‌توانیم همان اشتباه را دوباره مرتکب شویم و فرصت دیگری برای پیشرفت دیپلماتیک را از دست بدهیم. ما بر این باوریم که دیپلماسی همراه با همکاری با متحدانمان در منطقه، بهترین راه برای دستیابی به هدفمان است. ما در رسانه‌ها درباره جزئیات گفتگو‌ها صحبت نخواهیم کرد.»

بنت در سخنرانی روز یکشنبه در جمع رؤسای سازمان‌های یهودی آمریکا با تکرار ادعا‌های پیشین خود گفت این رژیم، یک ایران هسته‌ای را نخواهد پذیرفت. او مدعی شد: توافق هسته‌ای با ایران سبب می‌شود این کشور قادر باشد اورانیوم را تا سطح نظامی غنی سازی کند.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیسیت نیز در کنفرانس امنیتی مونیخ در بیانیه‌ای با بیان آن‌که دیدار روز شنبه با هریس با محوریت مذاکرات هسته‌ای ایران در وین و همچنین تحولات اوکراین انجام شد، مدعی شده بود هر توافقی در آینده باید شامل حضور آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رسیدگی به پرونده‌های هسته‌ای ایران باشد.

هشتمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران در وین در حال انجام است. مقامات ایرانی در این گفتگو‌ها بر لغو کامل تحریم‌ها متمرکز هستند و ضرب الاجل‌های غرب را فضاسازی برای دست کشیدن از پیشنهادات قانونی خود که بر اساس مفاد برجام است، عنوان می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

پربازدیدترین