|
| کد مطلب: ۸۶۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد

خوشحالی مردم دونتسک و لوهانسک از فرمان پوتین + ویدئو

خوشحالی مردم دونتسک و لوهانسک از فرمان پوتین + ویدئو

مردم دونتسک و لوهانسک در واکنش به فرمان رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال این مناطق، ابراز خوشحالی کردند.

به گزارش آیند، پس از به رسمیت شناخته شدن استقلال لوهانسک و دونتسک از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، مردم این مناطق ابراز خوشحالی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، تصاویر ویدئویی شادی کردن و جشن گرفتن مردم دونتسک درپی تصمیم روسیه برای به‌رسمیت شناخته شدن استقلال آن‌ها از اوکراین را نشان می‌دهند. در دستان ساکنان دونتسک، پرچم روسیه دیده می‌شود.

رئیس‌جمهور روسیه شب گذشته با بیان این‌که «اوضاع در منطقه دونباس به مرحله بحرانی و حاد رسیده است»، گفت: «دوسیه دونتسک و لوهانسک را به عنوان دو جمهوری مستقل به رسمیت می‌شناسد.» وی همچنین با امضای فرمانی، دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت.

خبرگزاری ریانووستی نوشت رالی موتوری به افتخار به رسمیت شناختن استقلال لوهانسک و دونتسک در «اوستیای جنوبی» برگزار می‌شود.

این در حالی است که اتحادیه اروپا در واکنشی شدید مدعی شده است که با هرکسی که مسئولیتی در به رسمیت شناخته شدن غیرقانونی جمهوری‌های خود خوانده داشته باشد، با تحریم برخورد خواهد کرد.

کاخ سفید نیز در واکنش به این اقدام روسیه مدعی شد: «جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به زودی فرمانی اجرایی را امضا می‌کند که هرگونه معامله تجاری و یا مالی با دونتسک و لوهانسک را ممنوع می‌کند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

پربازدیدترین