|
| کد مطلب: ۸۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد

۳۲۰ میلیون نفر مشتاق شنیدن موزیک!

۳۲۰ میلیون نفر مشتاق شنیدن موزیک!

به گزارش آیندنیوز و به نقل از دیجیاتو، اسپاتیفای با رشدی خیره کننده طی یکسال توانسته تعداد کاربرانش را به ۳۲۰ میلیون نفر برساند که از این میان ۱۴۴ میلیون نفر کاربر سرویس پولی این اپلیکیشن هستند.

این اپلیکیشن در جدیدترین گزارش خود تاکید کرده که تعداد کل کاربران و کاربران سرویس پولی طی یکسال گذشته به ترتیب رشد ۲۹ و ۲۷ درصدی را تجربه کرده است. بخش اعظم این موفقیت مدیون کمپین بازاریابی در هند، راه‌اندازی سرویس در روسیه و ۱۲ بازار پیرامون آن است. این شرکت روسیه را موفق‌ترین بازار جدید خود تا کنون عنوان کرده است.

اسپاتیفای تا پیش از این سرویس‌هایی مثل اپل موزیک و آمازون موزیک را رقیب خود می دانست اما با افزایش بی سابقه شمار کاربرانش حالا این دو سرویس به گرد پای آنها هم نمی‌رسند چرا که شما کاربران آمازون موزیک از ۵۵ میلیون نفر فراتر نمی‌رود؛ اپل هم حدود ۶۰ میلیون کاربر دارد که همه آنها عضو سرویس اشتراکی هستند. جدای از بحث تعداد کاربران، بین اپل و اسپاتیفای بر سر کارمزد ۳۰ درصدی اپ استور نیز مجادلات بسیاری وجود دارد و اسپاتیفای بر این باور است که این اقدام اپل انحصارگرایی است و به آنها ضربه می‌زند.

جذب این تعداد مشترک برای اسپاتیفای بدین معنی نیست که درآمد آنها هم به همان میزان بیشتر شده. در واقع استراتژی اسپاتیفای برای جذب کاربران جدید بر ارائه طرح های تخفیفی استوار است که باعث شده درآمد آنها به ازای هر کاربر با کاهش ۱۰ درصدی به ۴.۹۲ دلار برسد. درآمد این شرکت نیز طی ۳ ماهه سوم ۲۰۲۰ با رشد ۱۴ درصدی به ۲.۳۲ میلیارد دلار سیده است که با در نظر گرفتن هزینه‌ها به معنی زیان ۱۱۸ میلیون دلاری است.

دیگر نکته جالب در گزارش اسپاتیفای افزایش چشمگیر تعداد پادکست‌ها از ۱.۵ میلیون به ۱.۹ میلیون است. بر این اساس ۲۲ درصد از کاربران ماهانه در سه ماهه مذکور از پادکست‌ها استفاده کرده‌اند و محبوبترین پادکست در بازارهای انگلیسی زبان « Joe Rogan Experience» بوده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین