|
| کد مطلب: ۸۶۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد

اقدام اوکراين در اعزام ۱۲۰ هزار نظامی به مرز با روسیه

اقدام اوکراين در اعزام ۱۲۰ هزار نظامی به مرز با روسیه

کشور‌های غربی تحت فرمان آمریکا در حال تقویت نیرو‌های نظامی در اوکراین هستند و بیش از ۱۲۰ هزار نیروی نظامی را به خطوط تماس میان روسیه و اوکراین اعزام کرده اند.

به گزارش آیند به نقل از­ خبرگزاری­ صدا و سیما، نويسنده و خبرنگار آلمانی گفت: همزمان با تشدید بحران بین روسیه و اوکراین، هیچ صحبتی درباره اقدام بی سابقه اوکراین در زمینه آرایش نظامی و استقرار گسترده نیرو‌های این کشور بیان نمی‌شود.

"اولریش هایدن" خبرنگار و نویسنده آلمانی در مصاحبه با شبکه راشاتودی گفت: این یک بازی منزجرکننده است. نیرو‌ها و جریان‌هایی که در کی يف تحت فرمان آمریکا دست به اقدامات تحریک آمیز می‌زنند، در حال تقویت نیرو‌های نظامی در اوکراین هستند و بیش از ۱۲۰ هزار نیروی نظامی را به خطوط تماس میان روسیه و اوکراین اعزام کرده اند. هرگز درباره این موضوع صحبتی نمی‌شود و تنها و تنها از اقدامات و تحرکات روسیه صحبت می‌شود.

من فکر می‌کنم آن‌ها به شکلی تلاش می‌کنند وضع را بحرانی کنند. آن‌ها به طور مداوم می‌گویند روسیه در حال حمله است، روسیه در حال اشغال است. فکر می‌کنم روسیه اکنون در این شرایط نمی‌تواند صرفا نظاره گر تحولات باشد به خصوص که حدود ۷۰۰ هزار نفر در منطقه دونباس گذرنامه روسی دارند.

خبرنگاران می‌گویند آلمان باید سیاستمداران، روزنامه نگاران و خبرنگاران را به مناطق دونِتسک و لوهانسک اعزام کند تا خودشان حقایق مختلف را در آن جا ببینند. در این مناطق خانه‌هایی تخریب شده و سلاح‌های زیادی مورد استفاده قرار گرفته است.

نتیجه چنین اقدامی باید این باشد که برلین تقاضا کند نمایندگان کی يف و جمهوری‌های خودخوانده مردمی اوکراین با هم بر سر میز مذاکره بنشینند. در این مذاکرات هم می‌توان درباره اجرایی شدن توافق مینسک، موضوع برگزاری انتخابات و اصلاح قانون اساسی اوکراین و استقلال مردم در مناطق خودخوانده بحث و گفتگو کرد.

ارسال نظر

پربازدیدترین