|
| کد مطلب: ۸۶۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد

بحران سوخت در موصل؛ تشکیل صف طولانی مقابل پمپ بنزین‌ها + ویدئو

بحران سوخت در موصل؛ تشکیل صف طولانی مقابل پمپ بنزین‌ها + ویدئو

فرماندار نینوا درباره بحران بنزین در شهر موصل گفت که به نیرو‌های امنیتی دستور داده است تا نظارت‌ها را تشدید کنند تا هیچ گونه فرآورده نفتی از استان خارج نشود.

استان نینوا به مرکزیت شهر موصل در شمال عراق با کمبود سوخت مواجه است و صف‌های طولانی خودرو‌ها در مقابل جایگاه‌های سوخت تشکیل شده است، صحنه‌ای که چند روزی است تکرار می‌شود، در حالی که مسئولان گفته‌اند که علت این بحران، قاچاق سوخت به اقلیم کردستان است.

به گزارش آیند به نقل از فرارو، حدود یک هفته است که ده‌ها خودرو ساعت‌ها در مقابل پمپ بنزین‌های موصل در صف ایستاده اند، در حالی که نیرو‌های نظامی نیز از جایگاه‌ها محافظت می‌کنند.

عبدالخالق الموصلی راننده تاکسی در حالی که منتظر بنزین زدن به خودروی زردرنگ خود ایستاده بود از این وضعیت گلایه کرد و گفت: ما تمام عمر خود را جلوی پمپ بنزین‌ها و در صف‌ها می‌گذرانیم، این یک امر عادی شده است.

استان نینوا به طور متناوب شاهد بحران کمبود سوخت است. هر لیتر بنزین در این استان با قیمت حدود ۵۰۰ دینار به فروش می‌رسد، اما در کردستان بیش از دو برابر است.

موصل که نیرو‌های عراقی آن را در سال ۲۰۱۷ از دست داعش آزاد کردند و بخش‌های زیادی از آن هنوز ویران است، حدود یک ساعت و نیم با اربیل، مرکز اقلیم کردستان فاصله دارد.

نجم الجبوری، فرماندار نینوا، روز پنجشنبه در گفتگو با یک رسانه محلی درباره بحران بنزین در شهر موصل گفت که به نیرو‌های امنیتی دستور داده است تا نظارت‌ها را تشدید کنند تا هیچ گونه فرآورده نفتی از استان خارج نشود.

به گفته احسان موسی غانم، دستیار مدیر کل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، استان نینوا روزانه بیش از دو میلیون لیتر سوخت دریافت می‌کند که بیشترین سهم تخصیص یافته پس از استان بغداد است.

وی افزود: افزایش قیمت‌ها منجر به انتقال سوخت از مناطق کم هزینه (استان نینوا) به استان‌های گران‌تر (منطقه کردستان) می‌شود.

عراق دارای ذخایر عظیم نفت است، زیرا این کشور دومین صادرکننده بزرگ در سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) با حجم ۳.۵ میلیون بشکه در روز است و نفت ۹۰ درصد درآمد آن را تشکیل می‌دهد.

ارسال نظر

پربازدیدترین