|
| کد مطلب: ۸۵۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد

نجات کوهنورد گرفتار در شکاف یک تپه پس از ۲ روز! + ویدئو

نجات کوهنورد گرفتار در شکاف یک تپه پس از ۲ روز! + ویدئو

کوهنوردی که به مدت ۲ روز میان شکاف یک تپه شیب دار گرفتار شده بود، از مرگ گریخت.

به گزارش آیند، یک کوهنورد ۲۳ ساله هندوستانی در حالی که حدود ۴۳ ساعت بدون آب و غذا در میان شکاف یک تپه شیب دار گرفتار شده بود، نجات یافت.

بنا به گزارش Manorama، آر. بابو اهل مالام پوژا، روستایی در ایالت جنوبی کرالا هند بعدازظهر روز دوشنبه در حال پیاده روی روی تپه‌ای سنگی به همراه دو دوست دیگرش بود که در شکافی به دام افتاد. بنا به گزارش این خبرگزاری محلی او از دهانه این تپه لیز خورد و سقوط کرد. در این حادثه بابو از ناحیه پا دچار آسیب شد.

در حالی که پای این جوان جراحت دیده بود او در ارتفاع ۶۰۰ متری این تپه حدود ۱۰۰۰ متری گرفتار شد. در ویدئویی که از وی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، این مرد را در حالی که در شکاف باریک تپه شیب دار نشسته است نشان می‌دهد. بابو که موبایلش همراهش بود تصاویری از موقعیت خود گرفت و با دوستانش به اشتراک گذاشت. این تصاویر کمک کرد تا دوستان بابو بتوانند موقعیت وی را پیدا کنند. دوستان بابو بلافاصله پلیس محلی را در جریان این حادثه قرار دادند.

با این حال اعضای تیم‌های نجات به دلیل شرایط جوی و نبود دید کافی موفق به رسیدن به وی نشدند. همچنین تلاش آن‌ها برای ارسال غذا و آب برای بابو با شکست همراه شد. از آنجایی که این منطقه محل زیست جانوران وحشی بود، تیم‌های نجات و افراد محلی در نزدیک محل حادثه مستقر شده و برای دور کردن حیوانات مشعل روشن کردند.

در ادامه هلی کوپتر گارد ساحلی روز سه شنبه به محل رسید اما تلاش آن‌ها برای حمل هوایی بابو بی نتیجه ماند. هلی کوپتر به دلیل وزش باد شدید و موقعیت مکانی‌ که بابو در آنجا گرفتار شده بود، امکان نزدیک شدن به وی را نداشت. سرانجام یک تیم زبده از ارتش هند به محل اعزام شدند و به بابو آب و غذا رساندند. همچنین یک نفر از اعضای این تیم خود را به محلی که بابو حضور داشت رساند و وی را به بالای تپه منتقل کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

پربازدیدترین