|
| کد مطلب: ۸۴۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد

طالبان: به حق‌آبه ایران بر اساس توافقات انجام شده متعهد هستیم

طالبان: به حق‌آبه ایران بر اساس توافقات انجام شده متعهد هستیم

سخنگوی طالبان ضمن ابراز خرسندی از روابط افغانستان و ایران تاکید کرد که بر اساس توافقاتی که انجام شده، همچنان نسبت به حق‌آبه ایران متعهد هستند.

به گزارش آیند به نقل از تسنیم، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان گفت که کشورهای منطقه به ویژه کشورهای مسلمان با جرات برای به رسمیت شناخته شدن طالبان گام بردارند.

وی در ادامه با اظهار این که از روابط حسنه با ایران خرسند است، گفت که حکومت جدید افغانستان نسبت به حق‌آبه ایران متعهد است.

مجاهد گفت که طی سالهای اخیر در افغانستان خشکسالی بوده است بنابراین در صورتی که طرف افغانستان به اندازه کافی آب وجود داشته باشد، حتما بر اساس توافقنامه هایی که وجود دارد، کشور ایران نیز از این آب مستفیذ خواهد شد.

مجاهد در گفت‌وگو با تلویزیون سحر افغانستان، درباره روابط دیپلماتیک طالبان با سفارتخانه های افغانستان نیز اظهار داشت: بااینکه حد اکثر سفارت خانه های افغانستان با حکومت فعلی در تماس هستند اما تا کنون روابط دیپلماتیک به گونه رسمی آغاز نشده است.

سخنگوی طالبان همچنین با اذعان به کشت مواد مخدر گفت که نگرانی کشورهای همسایه از بابت قاچاق مواد مخدر از افغانستان قابل درک است و حکومت افغانستان متعهد به جلوگیری از قاچاق مواد مخدر می باشد اما کشاورزان افغان با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و نمی توان بدون فراهم کردن کشت بدیل کشاورزان افغان را از کشت خشخاش منع کرد.

مجاهد تصریح کرد: برای توقف کشت خشخاش در افغانستان نیاز به کمک و همکاری جامعه جهانی برای فراهم کردن کشت بدیل به کشاورزان افغان است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی و نظامی افغانستان با حضور بخشی از نیروهای حکومت پیشین در حال شکل گیری است، اظهارداشت که طالبان در آینده به آموزش نظامی کشورهای خارجی نیاز پیدا خواهند کرد.

سخنگوی طالبان فشارهای آمریکا که بخشی از آن به صورت غیر مستقیم از طرف سازمان ملل اعمال می شود را از مشکلاتی دانست که سد راه به رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان شده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین