|
| کد مطلب: ۸۴۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد

جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای رهبر “داعش خراسان”

جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای رهبر “داعش خراسان”

دولت آمریکا برای هرگونه اطلاعاتی که به شناسایی و کشف محل اقامت "سناء الله غفاری" سرکرده گروه "داعش خراسان"، شاخه داعش در افغانستان منجر شود، ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این جایزه که از سوی وزارت امور خارجه آمریکا وعده داده شده، به هر فردی که اطلاعاتی را ارائه دهد که به دستگیری یا محکومیت عاملان حمله تروریستی ۲۶ اوت ۲۰۲۱ در فرودگاه کابل کمک کند، تعلق می‌گیرد.

این حمله که مسئولیت آن را "داعش خراسان" برعهده گرفت، در جریان خروج ایالات متحده از افغانستان و تخلیه گسترده خارجی‌ها رخ داد و حداقل ۱۸۵ کشته از جمله ۱۳ سرباز آمریکایی را برجای گذاشت.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه آمریکا، "سناء الله غفاری" معروف به "شهاب المهاجر" در ژوئن ۲۰۲۰ از سوی داعش در راس شاخه افغانستان منصوب شد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که غفاری مسئول تأیید کلیه عملیات‌های داعش خراسان در افغانستان و تأمین بودجه برای اجرای این عملیات‌ها است.

آمریکا در ماه نوامبر، نام او را به لیست سیاه "تروریست های خارجی" افزود.

اطلاعات کمی در مورد غفاری در دست است اما نام "شهاب المهاجر" نشان می دهد که او اهل کشورهای عربی است گرچه هنوز اصل و نسب او مشخص نیست. بسیاری بر این باورند که او یکی از رهبران القاعده یا یکی از اعضای سابق شبکه حقانی است که به القاعده نزدیک است.

ارسال نظر

پربازدیدترین