|
| کد مطلب: ۸۴۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد

بورل: اروپا در دشوارترین دوران خود به سر می‌برد

بورل: اروپا در دشوارترین دوران خود به سر می‌برد

مسئول سیاست اتحادیه اروپا اعلام کرد قاره اروپا امروز از لحاظ امنیتی در دشوارترین دوران خود از زمان جنگ سرد به سر می‌برد.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به مسئله اوکراین، شرایط کنونی قاره اروپا را شرایطی خطرناک و دشوار توصیف کرد.

به گزارش آیند به نقل از تسنیم، بورل در این خصوص به خبرنگاران گفت: «اوضاع امنیتی کنونی در اروپا، دشوارترین دوران را از لحاظ امنیتی برای اروپا رقم زده است. ما نگرانی‌های عمیقی در ارتباط با افزایش ریسک [درگیری] در مرز اوکراین و روسیه داریم. به نظر من، ما اکنون در خطرناک‌ترین دوران از زمان جنگ سرد تاکنون به سر می‌بریم؛ اما در عین حال ما همچنان معتقدیم که فرصت برای دیپلماسی وجود دارد.»

وی افزود: «من بر این باورم که گفتگو با روسیه باید ادامه یابد و ما باید نگرانی‌های یکدیگر را درک کنیم تا جلوی وقوع بدترین سناریوها را بگیریم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: «وزیر لاوروف [وزیر خارجه روسیه] نامه‌ای به اعضای اتحادیه اروپا فرستاده و طی این نامه از آنها خواسته است که نگرانی‌های امنیتی روسیه را در نظر بگیرند. من پاسخ به این نامه را هماهنگ می‌کنم و همچنان اصرار دارم که امکان دیپلماسی به قوت خود باقیست.»

طرف‌های غربی به رهبری آمریکا طی هفته‌های اخیر بارها ادعا کرده‌اند که روسیه با استقرار دهها هزار نیروی نظامی در مرزهای مشترک خود با اوکراین در صدد اقدام نظامی علیه این کشور است؛ ادعایی که روسیه آن را رد می‌کند.

در مقابل، مقامات مسکو می‌گویند طرف‌های غربی آمریکا با لفاظی‌ها و سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده خود تلاش می‌کنند که اوکراین را به سمت درگیری با روسیه سوق دهند.

ارسال نظر

پربازدیدترین