|
| کد مطلب: ۸۳۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد

تظاهرات گسترده علیه واکسیناسیون در فرانسه

تظاهرات گسترده علیه واکسیناسیون در فرانسه

معترضان فرانسوی در اعتراض به سیاست های امانوئل مکرون اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.

به گزارش آیند، مخالفان نظام سرمایه داری و معترضان به سیاست‌های امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز شنبه، برای سی امین هفته پیاپی به خیابان‌های پاریس، پایتخت این کشور آمدند. اجباری شدن گواهی واکسیناسیون از دیگر دلایل اعتراضات سراسری در فرانسه بود.

معترضان فرانسوی در تظاهرات گسترده امروز شعار "آزادی آزادی" و "مقاومت" سر دادند. معترضان به اجباری شدن گواهی واکسیناسیون، اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه را در سفر به سَن-نَزِر (Saint-Nazaire) واقع در غرب این کشور هو کردند.

در خبری دیگر، پلیس فرانسه به سمت دانش آموزان دبیرستان بروکینیی شهر رِن، واقع در شمال غربی این کشور، گاز اشک آور شلیک کرد و آن‌ها را با باتوم کتک زد. این دانش آموزان فرانسوی در حمایت از معلمان خود که امکانات و منابع بیشتری از دولت می‌خواهند، خیابانی را که دبیرستانشان در آن قرار دارد، با سطل‌های زباله مسدود کردند.

میزان نارضایتی از مکرون به دلیل سوء مدیریت همه گیری کرونا و نیز ناتوانی در کنترل شرایط نامساعد اقتصادی افزایش یافته است به طوری که نظرسنجی ها نشان می دهد وی از اقبال کمی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی برخوردار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

پربازدیدترین