|
| کد مطلب: ۸۳۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد

معترضان اوکراینی: جنگ با روسیه را نمی‌خواهیم!

معترضان اوکراینی: جنگ با روسیه را نمی‌خواهیم!

اوکراین و غربی‌ها و در راس آن‌ها آمریکا در ماه‌های اخیر مدعی شده‌اند که روسیه در مرز با اوکراین نیرو گرد آورده است و مسکو را متهم به آماده شدن برای حمله به اوکراین می‌کنند.

مردم پایتخت اوکراین در تجمعی اعتراضی از لفاظی‌های رئیس جمهور این کشور درباره درگیری و افزایش تنش‌ها با روسیه انتقاد و اعلام کردند که خواهان جنگ با روسیه نیستند.

به گزارش مهر به نقل از ریانووستی، اهالی شهر «کی یف» پایتخت اوکراین در یک تجمع اعتراضی از «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور خواستند تا از وقوع جنگ با روسیه جلوگیری کند.

اعتراض کنندگان در این رابطه خطاب به زلنسکی اعلام کردند: ما خواهان جنگ با مردم روسیه نیستیم! مردم روسیه خواهان جنگ با ما نیستند! چرا این همه (تنش) جناب رئیس جمهور؟

علاوه بر این، معترضان بنر‌هایی با عبارات «از غر زدن دست بردارید» و «از تمسخر مردم دست بردارید» خطاب به رئیس جمهور این کشور در دست داشتند.

طبق گفته معترضین، در پی لفاظی‌های رئیس جمهور این کشور در مورد تجاوز احتمالی روسیه، اوکراینی‌های وحشت زده شروع به خرید مواد غذایی از فروشگاه‌ها کرده‌اند.

این در حالی است که زلنسکی روز جمعه جنگ تمام عیار با روسیه را رد نکرد، اما گفت که اوکراین یک تایتانیک در حال غرق شدن نیست و واشنگتن و رسانه‌ها را به دامن زدن به وحشتی متهم کرد که تاوانش را اقتصاد باید بدهد و این در حالی است که «هیچ تانکی در خیابان‌ها وجود ندارد».

وی همچنین گفت که برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در هر چارچوبی آماده است.

زلنسکی در این باره و در یک کنفرانس خبری گفت: آرزو دارم چنین دیداری داشته باشم. من نگران هیچ چارچوبی، چه دوجانبه یا هر نوع دیگری نیستم و آماده‌ام.

اوکراین و غربی‌ها و در راس آن‌ها آمریکا در ماه‌های اخیر مدعی شده‌اند که روسیه در مرز با اوکراین نیرو گرد آورده است و مسکو را متهم به آماده شدن برای حمله به اوکراین می‌کنند. کرملین تاکید می‌کند که نظامیان روسی در داخل خاک روسیه از حق هر گونه جا به جایی برخوردارند و این مسئله تهدیدی بر ضد کسی نیست.

ارسال نظر

پربازدیدترین