|
| کد مطلب: ۸۳۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد

بایدن: به شرق اروپا نیروی نظامی اعزام می‌کنیم

بایدن: به شرق اروپا نیروی نظامی اعزام می‌کنیم

رییس جمهور آمریکا اعلام کرد قصد دارد گروهی از نیرو‌های نظامی خود را به دلیل نگرانی از حمله روسیه به اوکراین در شرق اروپا مستقر کند.

به گزارش آیند، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا پس از بازگشت خود از پیتسبورگ در جمع خبرنگاران گفت: من در آینده‌ای نزدیک نیرو‌های نظامی را به منظور پیوستن به نیرو‌های ناتو به شرق اروپا اعزام خواهم کرد.

به گفته پایگاه خبری هیل، پنتاگون در هفته‌های اخیر به بیش از ۸۵۰۰ نیروی نظامی خود به منظور اعزام به مرز‌های اوکراین اعلام آماده باش کرده بود.

اظهارات بایدن نشان می‌دهد آمریکا در آینده‌ای نزدیک بخشی از این نیرو‌های را به منطقه اعزام خواهد کرد. سخنان رییس جمهور آمریکا حاکی از آن است که واشنگتن به شدت در مورد احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین نگران است و درصدد کنترل اوضاع در صورت بروز بحران در منطقه است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: ما در مورد نیت پوتین برای حمله نظامی به اوکراین مطمئن نیستیم، ولی می‌دانیم او چنین توانایی را دارد و هر زمان بخواهد می‌تواند دست به این اقدام بزند.

بایدن همچنین روز پنجشنبه با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین گفتگو و تاکید کرد: در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین، آمریکا و متحدانش پاسخی کوبنده به مسکو خواهند داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

پربازدیدترین