|
| کد مطلب: ۸۰۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد

انتقاد شدید کره شمالی از تحریم‌های جدید آمریکا

انتقاد شدید کره شمالی از تحریم‌های جدید آمریکا

پیونگ یانگ از دولت بایدن به علت اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور در پاسخ به آزمایش موشکی اخیر به شدت انتقاد کرد.

کره شمالی روز جمعه (امروز) از دولت بایدن به علت وضع تحریم‌های جدید علیه این کشور در پاسخ به آزمایش موشکی اخیر به شدت انتقاد کرد.

به گزارش آیند به نقل از آسوشیتدپرس، در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی کره شمالی آن را قرائت کرد یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی آزمایش موشک فراصوت اخیر این کشور را "اقدام درست و دفاع از خود" خواند و از آن دفاع کرد.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: تحریم‌های جدید، نیت خصمانه آمریکا در به انزوا کشاندن و محدود کردن کره شمالی برخلاف درخواست‌های مکرر واشنگتن از پیونگ یانگ برای از سرگیری دیپلماسی که با همین عدم توافق درباره کاهش تحریم‌ها و اقدامات خلع سلاح هسته‌ای به بن بست رسیده است را نمایان می‌سازد.

آمریکا روز چهارشنبه ۵ فرد در کره شمالی را به علت نقش آنان در تجهیز و توسعه فن آوری برنامه‌های موشکی کره شمالی تحریم و اعلام کرد به دنبال تصویب قطعنامه جدید سازمان ملل علیه این کشور است.

سخنگوی کره شمالی با متهم کردن آمریکا به حفظ موضع بی رحمانه گفت که توسعه برنامه موشکی جدید کره شمالی بخشی از تلاش‌ها برای نوسازی ارتش این کشور است که نه کشور خاصی را هدف قرار می‌دهد و نه تهدیدی برای امنیت کشور‌های همسایه است. این رفتار آمریکا نشان می‌دهد موضع دولت فعلی این کشور در خصوص دیپلماسی و گفت‌وگو همزمان با تشدید سیاست انزوا و محدود کردن کره شمالی کاملا نمایشی است. اگر آمریکا بخواهد به موضع تقابل خود ادامه دهد با واکنش قوی‌تر و قاطع‌تر کره شمالی روبرو خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

پربازدیدترین