|
| کد مطلب: ۷۹۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد

کوتاه قامت ترین زن جهان درگذشت +عکس

کوتاه قامت ترین زن جهان درگذشت +عکس

زنی که به عنوان کوتاه‌ قامت ترین زن جهان شناخته می‌شد در سن ۳۳ سالگی درگذشت.

به گزارش آیند، یک زن که زمانی رکورد کوتاه‌ قامت ترین زن جهان را به نام خود ثبت کرده بود به شکلی دردناک در سن ۳۳ سالگی درگذشت. «ایلیف کوکامام» که یک سال این رکورد را در گینس در اختیار داشت، این هفته بر اثر ابتلا به سینه پهلو ( Pneumonia) درگذشت. بنا به گزارش رسانه‌های محلی بیماری وی از روز سه شنبه آغاز شد و خانم کوکامام بلافاصله در بخش ICU بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفت.

با این حال با وخیم شدن حال و از کارافتادن چندین عضو حیاتی او جان خود را از دست داد. کوکامام که از کوتاه قامتی (Dwarfism) رنج می‌برد، به عنوان کوتاه قامت ترین فرد در کشورش ترکیه شناخته می‌شد و نام او برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شد.

در آن زمان قد او ۷۲.۶ سانتی متر یعنی هم قد یک نوزاد ۱۲ ماهه بود. او در آن زمان در یک مصاحبه گفته بود که آرزو داشت روزی به فردی شناخته شده تبدیل شود و سرانجام به خاطر وضعیت خود به شهرت دست یافت. او گفته بود: "من زمانی که کودک بودم سختی زیادی را متحمل شدم، چون از سوی همکلاسی هایم مورد تمسخر قرار می‌گرفتم. اما حالا به خاطر قامتم به فردی شناخته شده تبدیل شده ام."

ثبت رکورد

ثبت رکورد

او در مورد آرزوی خود نیز گفته بود: "من آرزو دارم سفر کنم و افراد زیادی از جمله بلندقامت‌ترین مرد جهان را از نزدیک ببینم. خداوند مرا این طور خلق کرده و من به این (قامتم) افتخار می‌کنم. من آرزو دارم روزی کسی را بیابم که مرا (همین طور) دوست داشته باشد."

کوتاه ترین زن جهان

کوتاه ترین زن جهان

«هاتون»، مادر کوکامام نیز گفته بود که او و خانواده اش تا زمانی که دخترشان کمی بزرگ شود، هیچ علائمی از کوتاه قامتی در وی دیده نمی‌شد و تا سن ۱۲ ماهگی رشد قدی کوکامام مانند سایر کودکان عادی بود.

گفتنی است؛ کوکامام تا یک سال و قبل از شناسایی «بریدگِتی جوردن» آمریکایی عنوان کوتاه قامت‌ترین فرد جهان را در اختیار داشت. جوردن در سال ۲۰۱۱ با داشتن قد ۶۹ سانتی متر این عنوان را از کوکامام ربود. جوردن در ژوئن سال ۲۰۱۹ درگذشت و در حال حاضر عنوان کوتاه قامت‌ترین فرد جهان به «کیسانجی آمجه» از هند تعلق دارد که قد او ۶۲.۸ سانتی متر است.

رکورد گینس

رکورد گینس

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

پربازدیدترین