|
| کد مطلب: ۷۷۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لاذقیه

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لاذقیه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از آسمان دریای مدیترانه اقدام به بمباران بندر لاذقیه سوریه کردند.

به گزارش آیند به نقل از خبرگزاری سانا، رژیم صهیونیستی اقدام به انجام حمله هوایی به بندر لاذقیه سوریه کرد.

بر این اساس، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساعت ۳:۲۱ بامداد به وقت محلی از آسمان دریای مدیترانه اقدام به شلیک چند موشک به انبار بندر لاذقیه سوریه کردند.

تلویزیون سوریه گزارش داد این حمله هوایی با واکنش پدافندی ارتش سوریه مواجه شد. در حملات هوایی رژیم صهیونیستی، تعدادی کانتینر در بندر لاذقیه دچار حریق شدند.

یک منبع نظامی سوریه درباره جزئیات این تجاوز رژیم صهیونیستی گفت: حدود ساعت ۰۳:۲۱ بامداد امروز به وقت محلی، دشمن اسرائیلی از عمق دریای مدیترانه در غرب شهر لاذقیه، با شلیک چند موشک، محوطه کانتینر‌ها در بندر تجاری لاذقیه را هدف قرار داد.

وی افزود: اصابت موشک‌های شلیک شده به محوطه کانتینر‌ها، باعث شعله‌ور شدن آتش در محل وقوع انفجار شد و خسارت مادی به باور آورده است. تیم آتش‎نشانی بلافاصله در محل انفجار حاضر شده و اکنون مشغول اطفای حریق است.

روز ۲۵ آذر ماه نیز رژیم صهیونیستی با شلیک چند موشک از سمت جولان اشغالی، نقاطی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. در این حمله، یک نظامی سوری شهید شد و خسارات مادی نیز برجا گذاشت.

همچنین روز ۱۶ آذر، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اهدافی در بندر لاذقیه سوریه حمله کردند. منابع خبری این رژیم مدعی شدند در حمله به لاذقیه، یک محموله تسلیحاتی را هدف قرار داده شد؛ این در حالی است که گزارش‌های میدانی حاکی از اصابت موشک‌های جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به محموله حاوی برنج و شکر بود.

پیشتر نیز، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تجاوز‌های متوالی رژیم صهیونیستی به اراضی سوریه همزمان با حملات تروریست‌ها در راستای استراتژی توطئه‌ها ضد سوریه است. این حملات به علت پایبندی سوریه به مواضع اصولی است.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: سوریه در دفاع از اراضی و ملت خود و حاکمیتش با استفاده از همه ابزار طبق قانون اساسی و منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی، درنگ نخواهد کرد.

گفتنی است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بار‌ها از حریم هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های جولان اشغالی یا از منطقه تنف تحت اشغال آمریکا به سمت اهدافی در سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

پربازدیدترین