|
| کد مطلب: ۶۴۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد

ماموریت بایدن در اروپا: کاهش تنش

ماموریت بایدن در اروپا: کاهش تنش

بایدن راهی اروپا شده تا در دو اجلاس G20 و COP26 شرکت کند.

به گزارش آیندنیوز و به نقل از usatoday ، رئیس جمهور ایالات متحده قبل از حضور در اجلاس سران گروه 20 امروز جمعه به ملاقات پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در واتیکان می‌رود.

سپس تلاش دارد تا با ملاقات با مکرون، رئیس جمهور فرانسه، به ترمیم آسیب وارده دیپلماتیک با قدیمی‌ترین متحد خود بپردازد.

به دنبال لغو انعقاد قرارداد فروش زیردریایی هسته‌ای فرانسه به استرالیا و انعقاد قرارداد با آمریکا، روابط میان پاریس و واشنگتن شکرآب شد.

برای بایدن سفر دوم به اروپا به عنوان رئیس جمهور در مقطع حساسی در عرضه روابط بین الملل رخ می‌دهد، تاجایی که تنش میان این کشور و چین فروکش نکرده است.

بایدن امیدوار بود با رئیس جمهور «شی» چهره به چهره ملاقات کند اما رئیس جمهور چین از زمان کرونا پایش را از کشورش بیرون نگذاشته است.

روز شنبه و یکشنبه بایدن در رم با رهبران G20 گردهم خواهند آمد تا موضوعات پیچیده مانند تغییرات آب و هوایی، کرونا و زنجیره تامین جهانی{و همچنین موضوع ایران} را بررسی کنند.

به نوشته رویترز فردا شنبه بایدن با مکرون و رهبران آلمان و انگلیس درباره وضعیت برنامه هسته‌ای ایران مباحثه خواهند کرد تا به نقطه نظر مشترک در قبال تهران برسند.

سالیوان مشاور امنیت ملی بایدن گفت به سمت استراتژی مشترک و وحدت در رویکرد پیش خواهند رفت اما مشخص نکرد درباره از سرگیری مذاکرات با تهران گفت و گو خواهند کرد یا نه؟

رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه درباره حل معضل زنجیره تامین جهانی با رهبران صحبت خواهند کرد.

بایدن سپس به گلاسکو اسکاتلند می‌رود تا در اجلاس آب و هوایی COP26 شرکت کند.

تمرکز بایدن روی محیط زیست و تغییرات آب و هوایی در این اجلاس خواهد بود.

گفتنی است ترامپ با سیاست American First روابط با اروپا را دگرگون کرده و رو به تیرگی برد.

بایدن پس از روی کار آمدن از America is Back صحبت کرد اما روابط میان دو زوج این سو و آن سوی آتلانتیک هنوز گرم نشده و بایدن تلاش دارد آن را داغ کند.

اما به گفته کارشناسان تمرکز سیاست خارجی بایدن روی آسیا و چین است و بنابراین سیاست‌های آمریکا در قبال اروپا، بر این اساس تنظیم خواهد شد و محور گفت و گوها خواهد بود.

ارسال نظر

پربازدیدترین