|
| کد مطلب: ۳۷۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد

سازمان جهانی بهداشت: توجه به علائم پایدار کرونا، اولویت کشورها باشد

سازمان جهانی بهداشت: توجه به علائم پایدار کرونا، اولویت کشورها باشد

به گزارش آیندنیوز و به نقل از ایرنا، هانس کلاگ گفت: اگر بخواهیم عواقب طولانی مدت و بهبودی از کووید - ۱۹ را درک کنیم، باید صدای مبتلایان به شرایط بعد از ابتلا را بشنویم.

وی افزود: این مساله، اولویت آشکاری برای سازمان جهانی بهداشت است و بیشترین اهمیت را دارد، همچنین باید برای هر مقام بهداشتی حائز اهمیت باشد.

اگرچه مطالعات بر بیماری پرتو می افکند، اما هنوز مشخص نیست که چرا برخی بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ برای ماه ها علائمی همچون خستگی، پدیده مه مغزی و اختلالات قلبی و عصبی را نشان می دهند.

کلاگ گفت: بار این مساله، واقعی و قابل توجه است. از هر ۱۰ فرد مبتلا به کووید - ۱۹، حدود یک نفر بعد از ۱۲ هفته و بسیاری در مدت زمان بیشتری، ناخوش احوال هستند.

با توجه به گزارش هایی مبنی بر ظهور علائم طولانی مدت خیلی زود پس از کشف نخست این بیماری، این مقام سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که برخی بیماران، با ناباوری یا عدم درک روبه رو شده اند.

بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت از کشورها و موسسات اروپایی خواست در قالب بخشی از یک برنامه تحقیقاتی یکپارچه مشارکت و ابزارهای گردآوری اطلاعات و پروتکل های مطالعاتی را هماهنگ کنند.

مدیر منطقه اروپای این سازمان همچنین گفت که ۵۳ کشور عضو منطقه اروپایی سازمان جهانی بهداشت از جمله چند کشور آسیای میانه را برای تعیین یک راهبرد منطقه ای گردهم می آورد.

سازمان جهانی بهداشت اوایل ماه جاری میلادی اولین سمینار مجازی را به «کووید مستمر» اختصاص داد تا این بیماری را به درستی تعریف کند، نامی رسمی به آن دهد و روش هایی برای تحقیق و مطالعه درمورد آن را هماهنگ سازد.

۱۱۳ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴۶۹ نفر در سراسر جهان به کووید - ۱۹ مبتلا شده اند. از این تعداد، ۲ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۷۸۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده و ۸۸ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۱۶۱ نفر بهبود یافته اند.

ارسال نظر

پربازدیدترین