|
| کد مطلب: ۱۹۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد

جریمه ۱۶۲ میلیون دلاری گوگل و آمازون!

جریمه ۱۶۲ میلیون دلاری گوگل و آمازون!

به گزارش آیندنیوز و به نقل از دیجیاتو، آژانس حفاظت از داده‌های فرانسه موسوم به «CNIL» اعلام کرد که در مجموع ۱۰۰ میلیون یورو (۱۲۰ میلیون دلار) جریمه برای کوکی‌های تبلیغاتی مربوط به وب‌سایت «Google.fr» و ۳۵ میلیون یورو (۴۲ میلیون دلار) جریمه برای دامنه «Amazon.fr» در نظر گرفته است.

آمازون و گوگل متهم هستند که کوکی‌های قرار داده شده در این وب‌سایت‌ها به عنوان ابزاری برای ردیابی داده‌های شخصی کاربران مورد استفاده قرار می‌گرفته است و کاربران نیز از این موضوع بی‌اطلاع بوده‌اند و حریم خصوصی آنها درنظر گرفته نشده است.

این آژانس سه مورد نقض رضایت کاربران را در کوکی‌های غیرضروری از سوی وب‌سایت گوگل و دو مورد تخلف نیز برای آمازون شناسایی کرده و در بیانیه‌ای اعلام کرد:

« از آنجایی که کوکی‌ها به عنوان ابزاری برای ردیابی داده‌های شخصی کاربران و بدون اطلاع و رضایت آنها مورد استفاده قرار گرفته است، به موجب ماده ۸۲ قانون حفاظت از داده‌ها باید جریمه‌ای برای آن وب‌سایت‌ها درنظر گرفته شود.»

در مورد آمازون هم هرچند پس از ورود کاربر به سایت بنری در مورد استفاده از کوکی به نمایش درمی‌آید اما به باور CNIL این بنر نه اطلاعات کافی را در مورد ردیابی تبلیغاتی کاربر ارائه می‌کند و نه به افراد اجازه می‌دهد رضایت خود را در این مورد اعلام کنند.

ظاهرا وب‌سایت آمازون نیز به صورت شفاف شرایط را برای کاربران خود توضیح نداده است و با توجه به اینکه غول‌های فناوری از کوکی‌ها برای ردیابی تبلیغات استفاده می‌کنند، طبق قانون همه چیز باید برای کاربران شفاف و روشن باشد.

سخنگوی گوگل نیز در پاسخ به اتهامات وارد شده در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«کاربرانی که از گوگل استفاده می‌کنند، انتظار دارند ما به حریم خصوصی آنها احترام بگذاریم. فرقی نمی‌کند که این افراد دارای حساب کاربری در گوگل باشند یا نداشته باشند. گوگل زیرساخت‌های قدرتمند و ایمنی دارد و سعی می‌کند با سیستم‌های کنترلی مناسب، خدمات خود را ارائه دهد. تصمیم فرانسه تحت قوانین ePrivacy این تلاش‌ها را نادیده می‌گیرد. در ادامه با CNIL در ارتباط خواهیم بود تا بتوانیم با درک بهتر مسایل، نگرانی‌های موجود را برطرف کنیم.»

سخنگوی آمازون نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«ما با تصمیم CNIL مخالف هستیم. حافظت از حریم خصوصی مشتریان همیشه از اولویت‌های اصلی آمازون بوده است. ما همواره روش‌های حفظ حریم خصوصی را به روز می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که نیازها و انتظارات مشتریان برآورده می‌‌شود. این قوانین کاملا با کلیه قوانین اجرایی در هر کشوری که با آن کار می‌کنیم مطابقت دارد.»

ارسال نظر

پربازدیدترین