|
| کد مطلب: ۹۸۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد

۸ روش برای افزایش EQ یا هوش هیجانی

شاید دلیل این موضوع این باشد که بخواهیم کنترل زندگیمان را در دست بگیریم. به صورت کلی سه چیز را در زندگی می‌توانیم کنترل کنیم: افکار، رفتار و احساساتمان که مهم‌ترین آن‌ها احساسات است

۸ روش برای افزایش EQ یا هوش هیجانی

افکار و رفتارمان را هدایت کرده و به آن‌ها جهت می‌دهد. در واقع حدود ۸۰ درصد یا بیشتر تصمیم‌ها و اقدام‌ها از احساساتمان ناشی می‌شوند. اگرچه احساسات سخت‌ترین قسمت برای کنترل کردن هستند زیرا تاثیر مستقیم ما روی احساسات‌مان کمترین میزان است.

در دست گرفتن کنترل احساسات نیازمند این مساله است که هوش هیجانی خود که توانایی آگاهی از احساسات و مدیریت آن‌ها است را در خود ایجاد و تقویت کنید. با دنبال کردن عادت‌های روزانه‌ای که در این مطلب معرفی کرده‌ایم، می‌توانید مهارت‌های هوش هیجانی خود را تقویت کرده و کنترل بیشتری روی خود و زندگیتان داشته باشید.

۱. احساسات خود را با تاخیر ابراز کنید

۲. ژورنال‌نویسی انجام دهید

۳. مدیتیشن انجام دهید

۴. یوگا انجام دهید

۶. ارتباط با دیگران

۷. مهارت‌های گوش دادن فعال را در خود تقویت کنید

۸. از یک استایل گفتگوی قاطعانه و مشارکتی استفاده کنید

مهم نیست که به چه دلیلی می‌خواهید هوش هیجانی خود را تقویت کنید، به هر حال از تلاش برای انجام این کار سود خواهید برد. انجام این عادت‌های روزانه کلید توسعه و تقویت هوش هیجانی و دریچه‌ی کنترل داشتن روی زندگی است. با وجود اینکه چرخه‌ی یادگیری هر فرد متفاوت است، هر کسی می‌تواند این عادت‌ها را آموخته و بر آن‌ها مسلط شود. کافی است کمی تمرین کنید تا تاثیر آن‌ها را بر جنبه‌های مختلف زندگی خود ببینید.

ارسال نظر

پربازدیدترین