|
| کد مطلب: ۹۸۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد

۵ روش عالی برای فراری دادن مگس ها

مگس‌ها از مزاحم‌ترین حشرات اطراف ما هستند.

۵ روش عالی برای فراری دادن مگس ها

به دلیل اینکه مگس به زندگی در مناطق بسیار آلوده، مانند مدفوع حیوانات و زباله‌ها، علاقه‌مند است می‌تواند باکتری‌ها و آلودگی‌های مختلفی را هم منتقل کند. در این مطلب با راه‌های طبیعی فراری دادن مگس‌ها و از بین بردن مگس ریز در خانه آشنا می‌شویم.

۱. گل و گیاه

ریحان، گل همیشه بهار، ‌اسطوخدوس، برگ بو و سنبل‌الطیب گیاهانی هستند که مگس از آن‌ها فراری است. با کاشتن این گیاهان در حیاط یا قرار دادن گلدان آن‌ها در تراس می‌توانید از ورود مگس به خانه جلوگیری کنید.

۲. سرکه و مایع ظرفشویی

مخلوط سرکه و مایع ظرفشویی می‌تواند مگس‌ها را به دام بیندازد. در یک لیوان کمی سرکه‌ی سیب ریخته و با چند قطره مایع ظرفشویی مخلوط کنید. روی لیوان را پلاستیک بکشید و سوراخ‌های کوچکی روی آن ایجاد کنید. مگس‌ها به سمت این محلول جذب می‌شوند، داخل لیوان می‌روند و یا در آن گیر می‌کنند یا در سرکه غرق می‌شوند.

۳. فلفل دلمه و آب

فلفل دلمه می‌تواند مگس‌ها را فراری دهد. آن را خرد کرده و با آب مخلوط کنید و سپس محلول را به اطراف خانه اسپری کنید. خیلی زود مگس‌ها از خانه فرار می‌کنند.

۴. گیاه مگس‌خوار

یک گلدان از این گیاه را در خانه قرار دهید تا مگس‌ها را به سمت خود کشیده و شکار کند. با وجود گیاه مگس‌خوار دیگر هیچ مگسی جرأت ورود به خانه‌ی شما را نخواهد داشت.

۵. راه‌های غیرطبیعی برای فراری دادن مگس‌ها

علاوه بر روش‌های طبیعی راه‌های دیگری هم برای فراری دادن مگس‌ها وجود دارد. مثلا اگر مگس به فروشگاه یا رستوران شما راه پیدا کرده است می‌توانید از مگس‌کش‌های برقی استفاده کنید. یکی دیگر از ابزارهای به دام انداختن مگس‌ها استفاده از جعبه‌های نور است. این جعبه‌ها از خود نوری ساطع می‌کنند که مگس را به سمت خود جذب می‌کند.

مگس برای رسیدن به منبع نور وارد جعبه می‌شود و آنجا گیر می‌افتد. این جعبه‌ها را در ورودی‌ها، مانند کنار پنجره‌ها، نصب کنید تا مگس‌ها در بدو ورود به دام بیفتند. چسب‌های جذب حشرات یکی دیگر از ابزارهای از بین بردن مگس است. با چسباندن آن‌ها در ورودی یا کنج‌های خانه می‌توانید مگس‌ها را به دام بیندازید.

ارسال نظر

پربازدیدترین