|
| کد مطلب: ۹۸۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد

۲۴ هزار روحانی در مدارس کشور فعالیت می‌کنند

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت : ۲۴ هزار روحانی در قالب طرح امین در مدارس فعالیت می‌کنند .

 ۲۴ هزار روحانی در مدارس کشور فعالیت می‌کنند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش ، حجت الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد در حاشیه اجلاس مشترک روسای آموزش و پرورش و ائمه جمعه شهرستان‌های خوزستان گفت : بیش از ۱۶ سال است که ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش تشکیل شده و به بلوغ رسیده و در این راستا دستورالعمل‌ها و تفاهم نامه‌های متعددی نوشته شده است.

 وی اضافه کرد : در این زمینه در ستاد همکاری ۴۰ برنامه نوشته شده و بخشی از آن‌ها استانی بوده که به کل استان‌ها ابلاغ و به مناطق ارسال شده که می‌تواند موضوع کمیته‌های همکاری باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود : در سند تحول بنیادین آمده که باید از ظرفیت همه مجموعه برای آموزش و پرورش استفاده شود. آموزش و پرورش مجموعه بزرگی است که باید برای اداره آن از مشارکت سایر دستگاه‌ها استفاده کرد و این مسئله توسط ستاد ائمه جمعه احساس و درک شد و همه ما باید پیگیر این موضوع باشیم .

 مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت : از ظرفیت استانداری ، شهرداری، فرمانداری و سایر دستگاه استفاده می کنیم که این شان و جایگاه را امام جمعه به عنوان پدر معنوی در استان و شهرستان دارد و می‌تواند آن را مطالبه کند.

حجت الاسلام نیکزاد با بیان اینکه فرزندان ما در آموزش و پرورش آماج حمله‌های متعدد دشمن هستند و آن‌ها را باید دریابیم، ادامه داد: بحث شبکه سازی جدی گرفته شود، از اعضای آموزش و پرورش افردای به کار گرفته و مسئولیت داده و مطمئن باشید که این شبکه سازی‌ها برکت خواهد داشت.

حجت الاسلام نیکزاد یادآور شد : پژوهشی حول طرح امین انجام و آسیب‌های طرح بررسی و دستورالعمل نوشته شد ، لذا نیرو‌های جهادی این طرح را تکریم و حمایت کنید.

وی با بیان اینکه در بحث‌های محتوایی نیز به نسبت زیست بوم منطقه سعی کنید به نیرو‌ها آموزش دهید و در کمیته استفاده کنید، گفت: ۳ هزار مدرسه شبانه روزی در کشور وجود دارد که ظرفیت فوق العاده‌ای برای طرح‌های حوزه و آموزش و پرورش است.

ارسال نظر

پربازدیدترین