|
| کد مطلب: ۹۸۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد

چه تعداد ایرانی در ترکیه زندانی هستند؟

معاون وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان با اشاره به اینکه حدود چهار هزار زندانی ایرانی در دیگر کشورها در زندان به سرمی‌برند، گفت: از ابتدای امسال ۸۶ زندانی ایرانی از دیگر کشورها به ایران بازگردانده شدند و بنا داریم تا پایان سال بیش از ۱۰۰ زندانی دیگر را نیز به کشور بازگردانیم.

چه تعداد ایرانی در ترکیه زندانی هستند؟
منبع: ایرنا |

عسگر جلالیان روز سه‌شنبه اظهارداشت: اکنون جمهوری اسلامی ایران با حدود ۲۲ کشور، موافقتنامه لازم الاجرا برای انتقال محکومان دارد و با نگاه حقوق بشری به موضوع معاهدات دو جانبه حقوقی و قضایی، آمادگی داریم تا با همه کشورهای جهان به غیر از رژیم اشغالگر قدس، این معاهدات را موفق و و اجرایی کند.

مهوری آذربایجان، سوریه، کویت، اوکراین، ترکیه، هند، قطر، عراق، تایلند، افغانستان، تاجیکستان، قزاقستان، چین، ارمنستان، سریلانکا، پاکستان، بلژیک و روسیه از جمله کشورهایی هستند که جمهوری اسلامی ایران برای انتقال محکومان سند توافق و همکاری دارد.

رئیس کمیته انتقال محکومان افزود: از مجموع چهار هزار زندانی ایرانی در خارج از کشور، ۲۸۰۰ ایرانی در زندان‌های ترکیه هستند و انتقال زندانیان ایرانی از ترکیه، ارمنستان، سریلانکا و هندوستان نیز در دستور کار قرار دارد.

اکنون حدود هفت هزار اتباع خارجی در زندان‌های کشور ما هستند که ۶ هزار و ۶۲۰ زندانی از اتباع افغانستان و بعد از آن اتباع پاکستان، عراق، ترکیه، هند و جمهوری آذربایجان بیشترین تعداد زندانی را در ایران دارد

جلالیان درباره اتباع خارجی که در زندان‌های ایران به سرمی‌برند، گفت: اکنون حدود هفت هزار اتباع خارجی در زندان‌های کشور ما هستند که ۶ هزار و ۶۲۰ زندانی از اتباع افغانستان و بعد از آن اتباع پاکستان، عراق، ترکیه، هند و جمهوری آذربایجان بیشترین تعداد زندانی را در ایران دارد.

وی ادامه داد: انتقال تعداد زیادی از زندانیان کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، سریلانکا، ترکیه و عراق در دستور کار کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری قرار دارد و امیدوار هستیم در صورت تحقق شرایط برای ادامه محکومیت به زندان‌های کشور متبوع خود منتقل شوند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین