|
| کد مطلب: ۹۷۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد

روش صحیح قطع مصرف قرص لاغری

ترکیبات داروهای لاغری با توجه به تاثیری که بر عملکرد بدن می‌گذارند، می‌توانند در صورت قطع دارو به سرعت به حالت اولیه بازگردند.

 روش صحیح قطع مصرف قرص لاغری
خبرنگار: کاملیا مافی |

 دکتر دومنیکا روبینو، مدیر مرکز تحقیقات و مدیریت وزن واشنگتن در این باره می‌گوید: «طبق مطالعاتی که در مجله انجمن پزشکی آمریکا در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، بیشتر اشخاصی که برای لاغری، از داروهای کاهش وزن استفاده کرده بودند، در فاصله‌ی خیلی کوتاهی از قطع دارو ۶۰ درصد وزنی را که از کاهش داده بودند، دوباره به دست آوردند.»

این پزشک با اشاره به اینکه چاقی هم مانند دیابت یا فشار خون یک بیماری مزمن است، ادامه می‌دهد: «اگر شخصی تمایل به استفاده از این داروها برای کاهش وزن را دارد، باید بداند که درمان چاقی هم همانند هر بیماری مزمن دیگر به صورت مداوم است و برای حفظ فواید آن باید در تمام طول زندگی از آن دارو استفاده شود. به عبارت بهتر برای برنگشتن دوباره چاقی بهتر است از داروهای لاغری به صورت مداوم مصرف شوند.»

از سوی دیگر دکتر هالی لوفتون، دکتر تغدیه با بیان اینکه افرادی که مصرف قرص لاغری را به صورت ناگهانی قطع می‌کنند ممکن است متوجه شوند که اشتهای آن‌ها به سطحی که قبل از مصرف دارو تجربه کرده بودند بازگشته و حتی در برخی از موارد اشتهای آن‌ها بیشتر از قبل شده است، اضافه می‌کند: «هورمون‌های گرسنگی بدن که در زمان شروع لاغری به بالاترین میزان خود رسیدند، به سرعت به حالت قبل باز نمی‌گردند و بدن نیاز به غذای بیشتری احساس می‌کند.»

به گفته‌ی این پزشک بهترین روش حذف این دارو کاهش تعداد و دُز آن به صورت آهسته زیر نظر پزشک است. فراموش نکنید که این مورد جدا از استثنا در مورد داشتن علائم عوارض جانبی داروست. در هر حال در صورت داشتن حتی یکی از علائم جانبی داروها همچون سردرد، سرگیجه، اسهال و.. سریعا به پزشک خود اطلاع دهید.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین