|
| کد مطلب: ۹۶۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد

شهریار، مقصد محبوب مسافران پایتخت نشین

شهریار یکی از شهرستان‌های غربی استان تهران است که به دلیل طبیعت بکر، ابنیه‌های تاریخی و آب و هوای مطبوعش، نظر هر گردشگری را به خود جذب کرده است.

شهریار، مقصد محبوب مسافران پایتخت نشین

این شهر یکی از مقاصد مهم گردشگری، برای علاقه‌مندان به طبیعت و به‌ویژه پایتخت‌نشینان در ایام نوروز محسوب می‌شود. به‌طوری‌که، گردشگران با سفر به این خطه سرسبز و زیبا و اجاره باغ و ویلا در شهریار، می‌توانند لحظاتی خوش و خاطره‌انگیز را در ایام نوروز، برای خود به وجود آورند. در ادامه به معرفی جاذبه‌های گردشگری شهریار می‌پردازیم.

  • دشت شقایق در 50 کیلومتری این شهرستان و در میان کوهپایه‌های کوه جارو واقع شده است. پوشش زیبای گل‌های سرخ شقایق، منظره‌ای جذاب و دیدنی را برای گردشگران به وجود آورده است.
  • تخت کیکاووس با قدمتی طولانی و تاریخی، متعلق به دوران ساسانیان است. این جاذبه از جمله مکان‌های مقدسی است که در آن مراسم‌های آئین دین زرتشت برگزار می‌ش,د. بنای این آتشکده بر روی یکی از کوه‌های مخروطی شکل شهرستان شهریار قرار گرفته است و ارتفاع آن به 1300 متر می‌رسد.
  • تپه جوقین یا قلعه جوقین از دیگر مکان‌های تاریخی شهریار متعلق به دوره ساسانیان است. در زمان یزدگرد سوم این قلعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود و در آن زمان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و تاریخی‌ترین عمارت‌های خشتی این شهرستان شناخته می‌شد. این مکان تاریخی، بر اثر گذشت زمان و شرایط جوی، دچار فرسایش شده و شکل ظاهری آن به شبیه به تپه شده است.
  • پل آبرسان بادامک، یکی از پل‌های تاریخی شهریار است و در ساخت آن از آجرهایی لوزی شکل استفاده شده است. این پل در روستایی به نام بادامک واقع شده و دارای یک آبراه مرکزی است. در قدیم از آن، برای آبرسانی مزارع استفاده می‌شد و  در حال حاضر هم به‌عنوان یکی از آثار ملی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین