|
| کد مطلب: ۹۶۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد

چگونه درد دندان در آوردن را در نوزاد کم کنیم

وقتی سن دندان درآوردن نوزاد فرا می‌رسد و اولین دندان‌ها شروع به جوانه زدن می‌کنند، ممکن است درد بعضی از کودکان را آزار دهد و باعث بدخلقی و گریه‌ی آن‌ها شود.

چگونه درد دندان در آوردن را در نوزاد کم کنیم

 با استفاده از ترفندهای زیر می‌توانید به کاهش درد دندان درآوردن نوزاد کمک کنید:

۱. لثه‌های کودک را ماساژ دهید

کودکانی که در حال دندان درآوردن هستند، معمولا وقتی روی لثه‌هایشان فشار ملایم وارد می‌شود، احساس بهتری دارند. به همین دلیل، پزشکان توصیه می‌کنند لثه‌های کودک را با انگشت تمیز و به‌آرامی ماساژ دهید. این کار با افزایش خون‌رسانی به بافت لثه باعث کاهش التهاب و درد می‌شود.

۲. از کمپرس خنک استفاده کنید

سرما هم می‌تواند التهاب را کاهش دهد. بعضی از والدین حلقه‌ی دندان‌گیر کودک را در یخچال (نه فریزر) می‌گذارند و سپس آن را به فرزندشان می‌دهند تا گاز بگیرد. متخصصان توصیه می‌کنند برای این کار از گردنبند دندان‌گیر استفاده نکنید، چون ممکن است کودک در اثر قورت دادن مهره‌ها خفه شود.

همچنین می‌توانید یک قاشق خنک را روی لثه‌های دردناک فرزندتان بمالید. برای احتیاط فقط در صورتی از قاشق سرد استفاده کنید که کودک هنوز دندان در نیاورده باشد. گاز گرفتن یک قاشق فلزی می‌تواند به دندان‌های ظریف کودک آسیب بزند. به‌علاوه، مراقب باشید که لثه‌های کودک برای مدت طولانی با سرما در تماس نباشند.

۳. از داروهای ضددرد کمک بگیرید

مُسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن هم می‌توانند درد را کاهش دهند. در صورت استفاده‌ی صحیح، این داروها برای کودکان بی‌خطر هستند و می‌توانند درد مرتبط با دندان درآوردن را کاهش دهند، اما باید هر از گاهی از آن‌ها استفاده شود.

۴. از ژل‌های موضعی استفاده نکنید!

امروزه ژل‌های بی‌حس‌کننده‌ی موضعی که حاوی بنزوکائین یا لیدوکائین هستند برای کمک به تسکین درد ناشی از دندان درآوردن نوزاد به بازار عرضه شده‌اند. اما به گفته‌ی آکادمی اطفال آمریکا، این داروهای بی‌حس‌کننده برای کودکان مضر هستند و نباید از آن‌ها استفاده کرد.

ارسال نظر

پربازدیدترین