|
| کد مطلب: ۹۵۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد

کریم باقری هم مسدود؟

در سال‌های گذشته و در پی وقوع حوادث غیر مترقبه از قبیل سیل و زلزله، افراد مشهور برای جمع آوری کمک‌های مردمی به حادثه دیدگان شماره حساب‌های شخصی خود را اعلام کرده‌اند.

کریم باقری هم مسدود؟

در پی وقوع زلزله در خوی و مشقتهای فراوانی که برای مردم آن خطه پیش آمد،کریم باقری فوتبالیست سابق مطرح کشورمان یکی از این افراد است که شماره حسابی را برای دریافت کمک‌های مردمی در صحفحه اینستاگرام معرفی کرده بود اما ساعاتی بعد اعلام کرد شماره حساب وی مسدود شده است.

مسئولان معتقدند بر اساس قانون مدیریت بحران کشور صرفا سازمان هلال احمر با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بهزیستی کشور، وزارت امور خارجه جذب، هدایت و توزیع کمک‌های غیردولتی داخلی و خارجی را انجام می‌دهند و هیچ شخص حقیقی یا حقوقی دیگری مجاز به تبلیغ و جمع آوری کمک‌های مالی مردمی نیست.

همچنین افرادی که قصد چنین اقداماتی را دارند، جهت ضابطه مند شدن موضوع با مراجعه به سازمان هلال احمر باید مجوز دریافت کنند و شماره حساب‌های خاصی مختص این امر با نظارت سازمان‌های مسئول و طبق شرایطی که این سازمان‌ها اعلام می‌دارند افتتاح و در درگاه اینترنتی رسمی این سازمان‌ها اعلام تا مردم پس از اطمینان از تایید و نظارت سازمان‌های مسئول وجوه خود را به حساب‌های مورد تایید واریز نمایند.

خبرگزاری قوه قضائیه می گوید از آنجایی که اقدام کریم باقری بدون هماهنگی و اخذ مجوز از سازمان‌های ذیربط صورت گرفته است، شماره حساب معرفی شده از سوی وی با اعلام سازمان هلال احمر و دستور قضایی  مسدود شده است.

این خبرگزاری می گوید براساس قانون و پس از اخذ مجوزهای لازم، کریم باقری می‌تواند با همکاری جمعیت هلال احمر نسبت به جمع اوری کمک های مردمی اقدام کنند.

مسئولان قوه قضاییه و هلال احمر می توانستند بجای بستن حساب یکی از محبوب ترین چهر های ورزشی جهان که بازتاب منفی در افکار عمومی دارد، از طریق مذاکره با او ، از یکسو همدلی شهروندان برای کمک به زلزله زدگان را فراهم آورند و از سوی دیگر اعتبار نهادهای حکومتی را قربانی تصمیمات لحظه ای ولو در پوشش اقدام قانونی نکنند.

متاسفانه برخوردهای مشابه با افراد خیرخواه در مقاطع محتلف باعث شده است دستگاههای اجرایی پشتیبانی مردمی را از دست بدهند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین