|
| کد مطلب: ۹۵۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد

آیا چای کیسه‌ای برای انسان مضر است؟

چای‌های دارای اسانس با رنگ‌های شیمیایی می‌توانند بدن انسان را با بیماری‌ها و مشکلات گوناگون مانند زخم معده، تحریک ترشح اسید معده، یبوست، خستگی بیش از حد، ایجاد سردرد، تولید سموم خطرناک در بدن و بروز برخی سرطان‌ها مواجه کنند.

آیا چای کیسه‌ای برای انسان مضر است؟

 همه ما به خوبی می‌دانیم که در تولید چای کیسه‌ای به هیچ عنوان از برگ کامل چای استفاده نمی‌شود و به جای آن خاک چای در کیسه‌ها قرار داده می‌شود. بنابراین می‌توان از این نوع چای با عنوان چای مانده و کهنه یاد کرد. این نکته را هم حتما به یاد داشته باشید که پر رنگ شدن چای کیسه‌ای در آب جوش در کمتر از ۳۰ ثانیه به معنای نامرغوب بودن آن است.

مضرات نوشیدن چای داغ وغلیظ

نوشیدن چای مانده به صورت داغ و بسیار غلیظ می‌تواند باعث آلزایمر، عطش، اختلالات بینایی، مشکلات سیستم قلبی- عروقی، به خطر افتادن سلامت دندان و دهان، ابتلا به سوء هاضمه، کم خونی، سرطان مری، به خطر افتادن سلامت کلیه‌ها و به وجود آمدن بیماری‌های قلبی شود.

توصیه‌هایی برای مصرف صحیح چای

بهتر است چای دم کردنی را جایگزین چای کیسه ای کنید و از چای حاوی عطر و بوی مصنوعی کمتر استفاده کنید، حتما به نوشیدن چای بعد از ۱۰ دقیقه از دم کردن آن اقدام کنید، از مصرف چای کهنه دم در فلاکس و قوری پرهیز کنید، سعی کنید چای سبز را به عنوان خواص آنتی اکسیدانی بالا جایگزین چای سیاه کنید. چای را بلافاصله بعد از غذا مصرف نکنید.

بهتر است بدانید که نوشیدن چای بیش از ۲۴ ساعت از زمان اولیه دم کشیدن آن باعث تولید سم در بدن شده و می‌تواند مسمومیت و سرطان زایی را افزایش دهد؛ بنابراین توصیه ما این است که از نگهداری چای در فلاکس به طور کلی خودداری کرده و برای نوشیدن چای در زمان‌های حساس مانند سفر و پیک نیک به جای ریختن چای در فلاکس به ریختن آب جوش در آن بپردازید و به هنگام نیاز به دم کردن چای اقدام کنید. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که در صورت گذشتن یک الی دو ساعت پس از زمان دم کشیدن چای اگر قصد نوشیدن آن را داشتید باید آن را صاف کرده و تفاله چای را جدا کنید و سپس مصرف کنید.

ارسال نظر

پربازدیدترین