|
| کد مطلب: ۹۵۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد

6 مولتی ویتامین گیاهی

ویتامین ها و مواد معدنی موادی هستند که بدن شما برای رشد و عملکرد مناسب به آنها نیاز دارد. شما احتمالاً در مورد 13 ویتامین ضروری (A ، C ، D ، E ، K و 8 ویتامین B) و مواد معدنی ضروری (مانند کلسیم و پتاسیم) شنیده اید. آنها برای شما مفید هستند و بدن شما را تقویت می کنند.

6 مولتی ویتامین گیاهی
منبع: مستقل |

هر ویتامین و ماده معدنی مقدار توصیه شده روزانه (RDA) دارد که توسط USDA تعیین می شود و این بدان دلیل است که شما فقط به مقدار مشخص از هر ویتامین و ماده معدنی نیاز دارید. مصرف خیلی زیاد یا خیلی کم می تواند باعث ایجاد مشکل شود، با اضافه کردن ویتامین های اضافی چیزی بهبود پیدا نمی کند یا به شما ابرقدرت نمی بخشد.

ویتامین ها در بدن مانند بنزین در اتومبیل کار می کنند، اگر مخزن شما خالی باشد، باید بنزین بیشتری برای کارکردن صحیح اتومبیل خود اضافه کنید اما اگر مخزن پر باشد، افزودن بنزین بیشتر باعث کارکرد بهتر ماشین نمی شود.

در واقع، بدن شما فقط می تواند به اندازه ویتامین خاصی نیاز داشته باشد و از هر مقدار اضافی استفاده نمی شود. مقادیر بیش از حد ویتامین های محلول در آب (مانند B- کمپلکس یا C) از طریق ادرار خارج می شود و مقادیر بیش از حد ویتامین های محلول در چربی (A ، D ، E و K) در بدن ذخیره می شود.

در اینجا چندین ماده غذایی سالم وجود دارد که حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی خاص و ویتامین های مفید است سعی کنید این مواد غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:

 کلم پیچ

 

کلم پیچ بسیار سالم است. این یکی از غنی ترین مواد مغذی موجود و به ویژه دارای ویتامین K1 است.

 جگر

 

جگر مقوی ترین قسمت حیوانات است.جگر سرشار از مواد مغذی ضروری ، از جمله ویتامین B12 ، ویتامین A ، آهن ، فولات و مس است.

 فلفل دلمه ای زرد

فلفل دلمه ای زرد یکی از بهترین منابع غذایی ویتامین C است. ویتامین C یک ویتامین ضروری است. همچنین محلول در آب است ، به این معنی که بدن شما مقادیر اضافی را ذخیره نمی کند. بنابراین ، مصرف منظم ویتامین C بسیار مهم است.

 سیب زمینی شیرین

یک سیب زمینی شیرین متوسط ​​(با وزن حدود 90 گرم) دارای 865 میکروگرم ویتامین A است که تقریباً 100٪ RDA شماست.

 برنج قهوه ای

یک و نیم فنجان برنج قهوه ای دانه متوسط پخته شده 0.44 میلی گرم ویتامین B6 دارد که حدود 31٪ از RDA شماست.

 بادام

یک و نیم فنجان بادام دارای 16.49 میلی گرم ویتامین E است که کمی بیش از 100٪ RDA شما است.

ارسال نظر

پربازدیدترین