|
| کد مطلب: ۹۵۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد

درمان آرتروز با راه رفتن/ شایع ترین آرتروز کدام است

یک متخصص ارتوپد و فلوشیپ ورزشی گفت: کم راه رفتن، راه نرفتن یا استفاده بیش از حد و زیاد هر دو باعث آتروز می شوند.

درمان آرتروز با راه رفتن/ شایع ترین آرتروز کدام است

رامین کردی، در گفتگو با رادیو سلامت، آرتروز را همچون چین چروک صورت و موی سفید دانست و افزود: آرتروز در واقع، پارگی و خوردگی مانند لولایی که کار می‌کند اما ممکن است خورده شود و زنگ بزند، است. شایع‌ترین آرتروز، آرتروز زانو است؛ هنگامی که سن بالا می‌رود آرام آرام، زانو خورده می‌شود و ممکن است برای مابقی مفاصل نیز این مشکل ایجاد شود. مایع مفصلی کم شود، غضروف‌ها تحلیل روند و استخوانِ اضافه ایجاد شود، که به این آرتروز می‌گویند.

وی با بیان اینکه در سنین بالا آرتروز ایجاد می‌شود و طبیعی است، ادامه داد: افراد علامت دار از سنین پایین به طور نمونه از سی سالگی علامت آرتروز دارند، و در سنین ۵۰ سال به بالا بروز آرتروز طبیعی است.

کردی با تاکید بر اینکه عامل ژنتیک گاهی باعث بروز آرتروز می‌شود، افزود: فشار زیاد روی مفاصل نیز منجر به آرتروز می‌شود. همچنین استفاده‌ی کم از مفاصل نیز باعث آرتروز می‌شود؛ کم راه رفتن، راه نرفتن یا استفاده بیش از حد و زیاد هر دو باعث آرتروز می‌شوند. کف پای صاف و پاهای کج هم به زانو فشار می‌آورد و افرادی که دارای کف پای صاف و پاهای کج هستند، زودتر به آرتروز مبتلا می‌شوند.

وی با بیان اینکه غضروف‌های زانو رگ خونی ندارند، گفت: با فشار راه رفتن، غضروف‌ها تغذیه می‌شوند. نیم ساعت راه رفتن در پنج روز هفته یکی از درمان‌های آرتروز است، و از زمان ابن سینا، این درمان وجود دارد.

این فلوشیپ ورزشی با بیان اینکه ورزش‌های مشخص برای مفصل بیشترین تأثیر را در طولانی مدت برای فرد دارای آرتروز دارد،

اظهار داشت: راه رفتن روی تردمیل یا زمین هیچ فرقی ندارد و خوب است؛ و برای پیشگیری از آرتروز، راه رفتن و ورزش کردن مداوم و معاینه پزشکی کمک کننده است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین